راه‌حل جالب مقام صهیونیست درباره مشکل فلسطین

جمعه 19 آبان 1396 - 12:5:31
راه‌حل جالب مقام صهیونیست درباره مشکل فلسطین

رام الله- الکوثر: یک وزیر صهیونیست با اشاره به اینکه کرانه باختری متعلق به صهیونیست‌ها‌ست راه حل جالبی برای حل مشکل فلسطینی‌ها مطرح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «گیلا گملئیل» در گفت‌وگو‌ با یک نشریه یهودی که روز جمعه (امروز) منتشر شد مدعی شد: مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کرانه باختری است؛ زیرا کرانه باختری سرزمینی اسرائيلی است.

وی که از کرانه باختری به‌عنوان‌ «یهودا و سامره» نام می‌برد مدعی شد: «موضوع فقط موضوع حق یهودیان نیست و البته حق طبیعی یهودیان است که در یهودا و سامره باقی بمانند بلکه موضوع همچنین جنبه امنیتی دارد. عقب‌نشینی‌ اسرائيل ار کرانه باختری برای تشکیل کشور فلسطینی خطری برای اسرائيل به‌شمار‌ می‌رود‌. این چیزی است که در لبنان و غزه برای اسرائيل اتفاق افتاده است و جامعه بین‌الملل‌ نیز به اسرائیل کمک نکرد.»

وزیر صهیونیست که به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر‌ رژیم صهیونیستی نزدیک است، درباره محل تاسیس کشور مستقل فلسطینی نیز مدعی شد: «اگر ضرورت سیاسی برای تشکیل کشوری فلسطینی باشد و گریزی درباره آن وجود نداشته باشد، باید ایده تشکیل آن در خاک کشوری عربی مثل شبه جزیره سینا مورد بررسی قرار گیرد. مسئله فلسطین مشکلی صرفا برای اسرائيل نیست بلکه مشکلی برای عرب‌ها‌ نیست هست و آن‌ها‌ باید برای حل این مشکل به اسرائيل کمک کنند.»

این مقام صهیونیست درباره اینکه آیا کشورهای عربی و بیگانه این راه حل جایگزین را خواهند پذیرفت گفت بله آن‌ها‌ این راه حل را خواهند پذیرفت. بر اساس این راه حل، کشور فلسطین با غزه بی‌هیچ‌ مشکلی در ارتباط خواهد بود و بندری بزرگ در آن احداث خواهد شد و اگر به کمک مصر لازم باشد، می‌تواند‌ به آن کمک مالی کند. شبه جزیره سینا اکنون تابع مصر است و نقطه ضعف مصر و محل حضور داعش است.

وزیر صهیونیست در ادامه مدعی شد: تشکیل کشور فلسطین در سینا به معنای اخراج فلسطینی‌ها از کرانه باختری نیست بلکه آن‌ها‌ دو راه در پیش خواهند داشت: یا اینکه تحت حاکمیت اسرائيل و بدون هویت باقی بمانند و یا اینکه به کشور خود در سینا منتقل شوند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 19 آبان 1396 - 12:5:14