مقام لبنانی: عربستان به‌حاکمیت لبنان تجاوز کرده است

پنج شنبه 18 آبان 1396 - 14:37:49
مقام لبنانی: عربستان به‌حاکمیت لبنان تجاوز کرده است

بیروت- الکوثر: یک مقام لبنانی با بیان اینکه سعد حریری در عربستان بازداشت شده است، اعلام کرد این اقدام ریاض تجاوزگری به حاکمیت لبنان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ، یک مسئول عالی‌رتبه لبنان اعلام کرد که مسئولان این کشور به این نتیجه رسیده اند که سعد حریری در لبنان بازداشت شده است و این اقدام عربستان را اهانت به حاکمیت و کرامت لبنان می دانند.

این مقام عالی رتبه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد اعتقاد لبنان بر این است که عربستان سعودی سعد حریری، نخست‌وزیر [مستعفی] لبنان را توقیف کرده است. لبنان تلاش می‌کند از کشورهای عربی و بیگانه بخواهد که ریاض را تحت فشار قرار دهند تا حریری را به بیروت بازگرداند.

این مسئول لبنانی در این خصوص افزود لبنان در حال رایزنی با کشورهای بیگانه و عربی است تا بر عربستان سعودی فشار آورند تا نخست‌وزیر سعد حریری را آزاد کند. اعتقاد ما این است که سعد حریری استعفا نکرده است و همچنان نخست وزیر ماست.

این مسئول لبنانی که خواست نامش فاش نشود؛ زیرا دولت لبنان هنوز به‌طور رسمی در این خصوص موضع‌گیری نکرده است اعلام کرد نگه‌داشتن حریری در عربستان و محدود کردن آزادی او تجاوزگری علیه حاکمیت لبنان به شمار می‌رود و کرامت ما نیز برگرفته از کرامت لبنان است. ما با رایزنی با کشورهای دیگر برای بازگرداندن حریری به کشور و حفظ کرامت لبنان تلاش واهیم کرد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 18 آبان 1396 - 14:36:42