جدیدترین افشاگری از برنامه عربستان برای لبنان و سعدحریری

پنج شنبه 18 آبان 1396 - 9:30:6
جدیدترین افشاگری از برنامه عربستان برای لبنان و سعدحریری

تهران- الکوثر: منابع لبنانی از طرح‌ها‌ و توطئه‌های‌ عربستان سعودی علیه لبنان خبر دادند و اعلام کردند که بن سلمان تصمیم جدیدی برای خانواده حریری گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «الأخبار» لبنان فاش کرد که «ولید الیعقوبی» سفیر جدید عربستان در بیروت با اعضای خانواده «رفیق حریری»، نخست‌وزیر‌ فقید لبنان، از جمله همسر او خانم «نازک حریری» و «بهیه الحریری» (خواهر رفیق حریری) و نماینده پارلمان و نیز پسرش «احمد حریری» تماس گرفته و پیام فوری به آن‌ها‌ ابلاغ کرده است.

بر اساس این گزارش، مضمون این پیام این بوده است که تصمیم گرفته شده است که «بهاء الحریری»، فرزند ارشد رفیق حریری، که در ریاض به‌سر می‌برد، رهبری حزب المستقبل را عهده‌دار شود و آن‌ها‌ باید برای اعلام بیعت با وی به ریاض سفر کنند. سعد الحریری نیز با این تصمیم در ازای آزادی‌اش موافقت کرده است، به شرطی که از فعالیت‌های‌ سیاسی کناره‌گیری‌ کند و در یکی از کشورهای اروپایی زندگی کند.

بر اساس این منابع، عربستان در این تصمیم «نادر الحریری»، رئیس دفتر سعد الحریری، را مستثنی کرده است و علت آن نیز این بود که وی اخیراً‌ به دامنه انتقادهایش از عربستان افزوده بود. بر این اساس، سعد حریری باید به بیروت بازگردد و با حضور در کاخ ریاست جمهوری استعفای خود را به‌طور‌ رسمی اعلام کند و پس از اعلام بیعت با برادر بزرگش، بیروت را ترک کند.

بر اساس گزارش‌های‌ موجود، اعضای خانواده حریری پس از رایزنی و مشورت با یکدیگر تصمیم گرفتند که در پاسخ به این درخواست عربستان صبر کنند و دایره تماس‌های خود را به مقامات کشورهای مصر، اردن، مغرب، تشکیلات فلسطین، ریاست جمهوری فرانسه و برخی مسئولان آمریکا گسترش دهند تا برای آزاد کردن سعد حریری و هشدار درباره پیامدهای خطرناک تصمیم‌های‌ بن سلمان، ریاض را تحت فشار قرار دهند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 18 آبان 1396 - 9:28:37