مفتی الأزهر با رد ادعاهای وهابیون:

زیارت قبور اولیاء الله، انسان را به خدا نزدیک می‌کند

جمعه 12 آبان 1396 - 13:30:19
زیارت قبور اولیاء الله، انسان را به خدا نزدیک می‌کند

تهران- الکوثر: شیخ علی جمعه مفتی موسسه الأزهر مصر با رد آموزه‌های انحرافی وهابیت که تخریب مراقد و آثار برجا مانده از بزرگان اسلام را واجب می‌داند، زیارت قبور این بزرگان را از برترین اعمالی دانست که انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ علی جمعه در گفتگویی که در قالب برنامه «حقائق التاریخ» از این شبکه تلویزیونی پخش شد با مقایسه رفتار خوارج با وهابیون که به دنبال تخریب آثار و نمادهای اسلامی هستند گفت: خوارج به هرگونه تلبیس (ایجاد شک و شبهه) و تدلیس (فریبکاری) متوسل شدند و هدف نهایی آنها ویران کردن قبر پیامبر گرامی (ص) اسلام بود.

مفتی الأزهر افزود: پیکر مطهر پیامبر ما در مسجدی دفن شده است که پیکر عمر و ابوبکر هم در آنجا مدفون است. خداوند از میان آنچه بر انسانها می‌پسندد، بهترین‌ها را برای پیامبر خویش می‌پسندد. بیضاوی در این باره می‌گوید: در مورد این ضریح‌ها باید گفت که زیارتشان از برترین اعمالی است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

شیخ علی جمعه افزود: می گویند ما نمی‌توانیم برای قبور پیامبر و اولیاء الله مسجد و بارگاهی در نظر بگیریم. می‌گویند از امت محمد (ص)، نباید کسی محمد را ستایش کند. فرض کنند که به جای آنکه حاکم بامرالله و یا شخص دیگر را مورد ستایش قرار دهیم، حضرت محمد«ص» را ستایش کنیم. یعنی این کار نباید انجام شود؟! آنچنان که البیضاوی اشاره کرده است؛ زیارت قبور اولیاء الله، از بهترین اعمالی که انسان را به خدا نزدیک می کند.


برای عضویت در کانال تلگرام الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 12 آبان 1396 - 13:29:13