جزئیات سفر مقام آمریکایی به دمشق

جمعه 12 آبان 1396 - 10:57:59
جزئیات سفر مقام آمریکایی به دمشق

دمشق- الکوثر: منابع خبری از سفر یک مسئول آمریکایی به دمشق و دیدار با مسئولان امنیتی سوریه خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه پایگاه شبکه الکوثر، در اقدامی که نشان‌دهنده تعدیل در سیاست دولت آمریکا در قبال سوریه است، چند روز پیش نخستین مقام رسمی آمریکا به‌صورت‌ اعلام‌نشده و به نمایندگی از یکی از دستگاه‌های‌ امنیتی آمریکا راهی دمشق شد.

روزنامه «الأخبار» لبنان در این خصوص فاش کرد که مقامی رتبه با تماس و رایزنی با دوستان مشترک با سوریه، زمینه این سفر مقام آمریکایی را فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش، مسئول آمریکایی به بیروت سفر کرده و سپس روز سه‌شنبه‌ گذشته از راه زمینی و به‌همراه‌ نیروهای امنیتی لبنانی راهی دمشق شده و با یک مقام عالی رتبه امنیتی سوری دیدار و سپس به بیروت بازگشته است.

بر اساس گزارش‌های‌ موجود، مسئول آمریکایی در حال پیگیری نتیجه گفت‌وگوها‌ی مسئولان امنیتی آمریکایی از جمله «مایکل بومبیو»، مدیر سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا (سیا) با سرلشکر «علی مملوک»، رئیس شورای امنیت ملی سوریه، بود.

گزارش‌های‌ موجود حاکی است که مقامات ارشد حماس با این سفر محتاطانه برخورد کرده و سطح مسئولانی که با مسئول آمریکایی دیدار کرده‌اند‌ را مشخص و محدود کرده و از سفر این مسئول آمریکایی استقبال نشده است؛ زیرا دمشق تجربه دلگرم‌کننده‌ای با آمریکا ندارد.

بر اساس این گزارش‌ها، فرستاده آمریکا با نام «دیوید» به مقام مسئول سوری اطلاع داده است که حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه جنبه مستشاری دارد و فعالیت‌ آن‌ها‌ نیز صرفا برای مبارزه با داعش است و آمریکا و ارتش آن درصدد برخورود نظامی با سوریه نیست و دولت آمریکا قصد ندارد هیچ پایگاهی را در سوریه نگه دارد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


جمعه 12 آبان 1396 - 10:57:43