خطیب مسجد اموی دمشق:

هدف وهابیت، قطع ارتباط نسل جدید با تاریخ اسلام است

جمعه 12 آبان 1396 - 10:10:52
هدف وهابیت، قطع ارتباط نسل جدید با تاریخ اسلام است

دمشق- الکوثر: «شیخ مأمون رحمه» خطیب و امام جماعت مسجد اموی دمشق هدف وهابیت از نابود کردن آثار تاریخی اسلامی و نمادهای برجای مانده از صحابه و بزرگان اسلام را تربیت نسلی از مسلمانان دانست که ارتباطی با گذشته دین خود نداشته باشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ رحمه با شرکت در برنامه «حقائق التاریخ» این شبکه تلویزیونی گفت: هدف وهابیون از تخریب نمادها و آثار تاریخی اسلامی این است که نسل جدید مسلمانان به دور از نشانه های اسلام رشد کند و نمادها و آثار اسلامی در گذر زمان به فراموشی سپرده شوند. شاید تاکنون این اتفاق افتاده باشد. وقتی حرم یکی از صحابه پیامبر(ص)، حرم یک پیامبر و یا حرم یکی از اولیای خداوند تخریب می‌شود و یا زمانی که اثری از اسلام و تمدن اسلامی از بین برده می‌شود، هدف این است که نسل های جدید در حالی رشد کنند که از نشانه‌ها و نمادهای دین عظیم اسلام، ناآگاه باشند. وهابی‌ها با اجرای این اعمال ناپسند که در فطرت و خلق و خوی و عقل آنها جایگیر شده است، مسیری را که خود می‌پسندند پیش روی نسل‌های آینده ما می‌گذارند. لذا بر ما واجب است که از نیات آنها آگاه باشیم و بر امت اسلامی نیز واجب است که متوجه طرحها و نقشه‌های شوم وهابیان باشند و مانع اجرای آنها شوند.

شیخ رحمه افزود: آنها می‌خواهند که نسل جدید تاریخ و تمدن و آثار دینی خود را نشناسد. من امروز با صراحت کامل می گویم؛ واجب است بر علمای امت عربی و اسلامی که با شجاعت کامل در برابر این اقدامات بایستند و نگذارند این نقشه ها عملی شود. در غیر این صورت، به زودی شاهد نابودی و محو آثار و نمادهای اسلامی خواهیم بود. قطعا اگر علما و بزرگان دین در برابر اندیشه پر مخاطره وهابیت ایستادگی نکنند، به زودی آثار اسلامی‌مان را از دست خواهیم داد.

 

برای عضویت در کانال تلگرام الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 12 آبان 1396 - 10:8:53