بارزانی مشتاق درگیری با دولت عراق بود

پنج شنبه 11 آبان 1396 - 16:20:0
بارزانی مشتاق درگیری با دولت عراق بود

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق با اشاره به دوران دیکتاتوری مسعود بارزانی در منطقه کردستان عراق تاکید کرد که وی به تجزیه‌طلبان عراق پناه داده بود و مشتاق درگیری بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «صادق المحنا»، عضو فراکسیون «ائتلاف ملی» در پارلمان عراق تاکید کرد مسعود بارزانی، از پناه دادن به تجزیه‌طلبان و درگیری و برخورد غیرمعقول و تحریک‌آمیز با دولت مرکزی عراق لذت می برد.

وی گفت از واگذاری اداره استان‌های شمالی عراق به فردی که فاقد دوراندیشی است و مشخصه های یک مقام مسئول را برای مدیریت عاقلانه و درایتمند بحران ها را ندارد، تعجب می کنیم. گروه های سیاسی و دولت های برخاسته از این گروه ها به ویژه فراکسیون «ائتلاف ملی» درباره بحران کنونی عراق مسئول هستند؛ زیرا به مسعود بارزانی اجازه توسعه طلبی و تسلط بر میدان های نفت و گاز و بازی با سرنوشت ملت کرد را دادند. این گروه ها به او اختیارات گسترده و بی سابقه و البته توجیه ناپذیر دادند که نشان دهنده این است که این گروه ها با هوشمندی و حرفه ای با موضوع عراق تعامل نکردند.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد دوران دیکتاتوری بارزانی در آستانه به سر آمدن است و ما چشم به مرحله ای دوخته ایم که در آن مردم ما در شمال عراق دارای روابط متین باشند و به هیمنه و تسلط خانواده های بانفوذ بر منافع خود پایان دهند.


آنچه زائران حسینی باید بدانند اینجا

برای دسترسی به مطالب مفید درباره اربعین اینجا

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 11 آبان 1396 - 16:19:40

دسته بندی :