پوتين: همکاری روسیه و ایران در سوریه نتایج بسیار خوبی داشت

چهار شنبه 10 آبان 1396 - 23:9:28
پوتين: همکاری روسیه و ایران در سوریه نتایج بسیار خوبی داشت

تهران- الکوثر: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقام معظم رهبری، ایران را شریکی راهبردی برای کشورش توصیف کرد و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی را در تحقق اهداف مشترک دو کشور در سوریه بسیار مؤثر و خردمندانه دانست.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، رئیس جمهور روسیه در این دیدار که بیش از یک ساعت و ربع طول کشید، با ابراز خرسندی فراوان از سفر به تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: ایران را «شریکی راهبردی» و «همسایه‌ای بزرگ» می‌دانیم و از هر زمینه و فرصتی برای گسترش و تحکیم همه‌جانبه‌ی روابط استفاده می‌کنیم.

آقای پوتین همچنین با تأکید بر ضرورت حفظ ثبات و امنیت در منطقه گفت: با همکاری با یکدیگر در سوریه به نتایج بسیار خوبی دست یافتیم و باید ضمن ادامه‌ی مبارزه با تروریسم، روند سیاسی مناسبی در این کشور در پیش گرفته شود.

رئیس‌جمهور روسیه، مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی را در تحقق اهداف مشترک دو کشور در سوریه بسیار مؤثر و خردمندانه دانست و گفت: به جهان نشان دادیم که بدون نیاز به کشورهای فرامنطقه‌ای قادر به حل‌وفصل مسائل منطقه‌ی بسیار مهم خود هستیم.

آقای پوتین حفظ تمامیت ارضی سوریه و حمایت از دولت و آقای بشار اسد رئیس‌جمهور قانونی این کشور را از اصول سیاست خارجی روسیه خواند و گفت: معتقدیم هرگونه تغییر و تحول در هر کشوری از جمله سوریه باید از درون آن شکل بگیرد.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین با اعلام حمایت مسکو از برجام گفت: با هرگونه تغییر یک‌جانبه در مفاد این توافقنامه‌ی چندجانبه مخالفیم و یکجانبه‌گرایی را زیر پا گذاشتن قوانین و نظام بین‌الملل می‌دانیم.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: تغییر اصول اصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کاری نادرست می‌دانیم و با مرتبط کردن برنامه‌ی هسته‌ای ایران به مسائل دیگر از جمله مسئله‌ی دفاعی مخالفیم.

آقای پوتین با اشاره به این که کشورهای غیرمنطقه‌ای درصدد آتش‌افروزی در منطقه هستند، گفت: آمریکا می‌خواهد در همه‌ی مسائل جهان و منطقه دخالت کند و در این راه اگر لازم شود حتی منافع متحدان خود را نادیده می‌گیرد.

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 10 آبان 1396 - 23:8:2