آغاز دومین اجلاس بین‌المللی اتحاد علمای مقاومت در بیروت

چهار شنبه 10 آبان 1396 - 14:7:42

بیروت- الکوثر: کنگره‌ی اتّحادیّه جهانی علمای مقاومت از صبح امروز در شهر بیروت با قرائت پیام مقام معظم رهبری اغاز بکار کرده است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در کنگره‌ی اتّحادیّه جهانی علمای مقاومت، علمای مذاهب اسلامی، اندیشمندان و شخصیت های سیاسی حامی مقاومت از سی کشور عربی و اسلامی حضور دارند.
آیت الله اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در این همایش تاکید کرد: جهان بعد از پیروزی مقاومت بر اسرائیل تا کنون ندیده است که این رژیم بتواند مقاومتی کسب کند.

آیت الله اراکی افزود: امروز در مرحله‌ای قرار داریم که می‌توانیم بگوییم در آغاز مراحل پیروزی بر آمریکا و شکست سلطه استکبار بر مردم دنیا هستیم.

اسماعیل هنیه ، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز  در سخنرانی خود که به صورت ویدئوکنفرانس در اجلاس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت پخش شد، گفت: برگزاری این کنفرانس در بیروت پایتخت مقاومت، تاکیدی بر اولویت داشتن مسئله فلسطین است.

وی افزود:  غربیها از برنامه صهیونیسم علیه ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی جانبداری می کنند. با توجه به ظلم تاریخی که در حق ملت فلسطین صورت گرفت، نشان می دهد هدف بیانیه بالفور، درهم شکست امت اسلامی و نابود کردن مسئله فلسطین بود. در برابر این ظلم ها، شاهد جهاد ملت فلسطین و مقاومت آن و حمایت آزادمردان جهان از مسئله فلسطین هستیم. با وجود گذشت صد سال از این بیانیه شوم، ملت فلسطین تسلیم نشده است.


هنیه گفت : یکی از چالش ها آن است که بخشی از ملت ما در مسیر سازش و گزینه مذاکره و تعامل با اشغالگران حرکت کردند. نتایج این مسیر برای ملت ما دردناک بود و به جایگاه مسئله فلسطین در محافل امت عربی و اسلامی ضربه زد. شرایط دشوار و پیچیده منطقه هم یکی از چالش هاست که بر مسئله فلسطین اثر گذاشته است. با توجه به این چالش ها، تصمیم گیران باید راهبرد فراگیری را برای مقابله با خطرات و بازگرداندن اعتبار به مسئله فلسطین تدوین کنند. راهبرد ما شامل حمایت از گزینه مقاومت است. مقاومت نزدیک ترین گزینه راهبردی است که می توانیم با آن سرزمین و مقدسات مان را پس بگیریم. باید همچنین به دنبال تحقق وحدت ملی و آشتی بین گروه های فلسطینی باشیم.
وی همچنین خاطر نشان کرد: دودستگی فلسطینی را پشت سر گذاشتیم و هر کاری لازم باشد برای عملی شدن آشتی صورت خواهیم داد.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز با بیان اینکه ایران ، پرچمدار اسلام است، تأکید کرد: نابودی رژیم صهیونیستی حتمی و قطعی است وهمانطور که مقاومت در غزه و لبنان و در برابر تکفیری‌ها در سوریه ،لبنان و عراق پیروز شد، همه توطئه هایی که در ریاض و تل آویو و پاریس و یا هر جای دیگری طراحی می شود نیز شکست خواهد خورد .


شیخ ماهر حمود در دومین کنفرانس این اتحادیه که در بیروت در حال برگزاری است، ضمن قدردانی از شرکت کنندگان در این کنفرانس از کشورهای اندونزی ، نیجریه ، ازبکستان ، آفریقای جنوبی ، مصر ، ترکیه ، ایران و فلسطین گفت: ایران، پرچمدار اسلام است.
ماهر افزود : ما آرزو می کنیم که این کنفرانس، گامی در مسیر درست باشد و آروزمندیم که فراتر از یک گام باشد. خطابمان به امتی است که به عقب بازگشته و از خط مشی الهی فاصله گرفته است. امتی که توطئه ها، پیکره و عقل و فرهنگش را هدف قرار داده است .اعلامیه بالفور یکی از چندین توطئه هایی است که پیکره ، قلب و عقل ما را مختل و فرهنگ ما را مخدوش کرده است .

وی افزود:  امت اسلامی بسیاری از ایمنی خود را از دست داده است و در هر جایی علیه امت اسلامی در واشنگتن یا تل آویو یا هر جای دیگری حتی در جهان عرب توطئه می شود و این توطئه ها نیز به سادگی و کاملا به دستان خودمان اجرا می شود. همچنانکه حضرت رسول خدا (ص) خبر داده است . آنان از پوست و گوشت ما هستند و به زبانهای ما صحبت می کنند ؛ مبلغانی که آنان از اسلام حرف می زنند اما اسلام را مخدوش کرده اند و از مسیر منحرف شده اند اما به اذن الهی فلسطین ، مقصد و قبله جهاد ما باقی خواهد ماند و نمی توانند مقصد ما را منحرف کنند حتی اگر توطئه‌ها بیشتر از این شود .

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تاکید کرد: این کنفرانس باید تلاشهای خود را به دو موضوع متمرکز کند یکی آنکه از امت اسلامی بخواهد تجربه مقاومت را مطالعه و تحلیل کند و دوم اینکه از مسلمانان بخواهد در حتمی بودن محو اسرائیل بر اساس آنچه در قرآن کریم و حدیث نبوی و فرهنگ یهودی صهیونیستی وجود دارد تحلیل شود.

همچنین شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در اجلاس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت، گفت: تهدیدات محور مقابل مقاومت، نتیجه ناکامی های آن است و این تهدیدات فقط باعث پایداری بیشتر ما خواهد شد.

وی افزود: قیمومیت خارجی را نخواهیم پذیرفت و سرزمین خود را آزاد خواهیم کرد. مقاومت توانست تکفیری ها و طرح اسرائیل در سوریه و عراق را ناکام بگذارد. مقاومت توانست موفقیت های بسیاری در برابر طرح اسرائیلی ها به دست آورد.

شیخ محمدالبوطی، رئیس اتحاد علمای بلاد شام هم  دراین کنفرانس گفت :پیروزی نهایی بر دشمن صهیونیستی از راه منزوی کردن برخی گروه‌هایی که تفکراتشان از مسیر تکفیر و افراط‌گرایی و پیمان‌های مشکوک می‌گذرد، میسر است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 10 آبان 1396 - 13:51:57