جنگ پنهان بین عربستان و کویت

سه شنبه 9 آبان 1396 - 21:51:59
جنگ پنهان بین عربستان و کویت

تهران- الکوثر: پایگاه اینترنتی العهد در یادداشتی نوشت صفحه «العهد الجدید» در توییتر مسائل پشت پرده دیدار اخیر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی را با صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در ریاض که چند روز پیش برگزار شد، فاش کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «العهد الجدید» نوشت: «دیدار اخیر بین سلمان و الصباح آن گونه که برخی منابع اعلام کردند، موجب شد الصباح اطمینان پیدا کند راه حلی برای بحران وجود ندارد و به زودی نوبت کویت خواهد شد... پادشاه عربستان سعودی به الصباح گفت عربستان، کویت را هم پیمان قطر - نه کشور بیطرف - می‌داند... بعد از این دیدار، فعالان مجازی به علل متعدد حملاتی هدفمند علیه کویت آغاز کردند». 
حملات اینترنتی علیه کویت پس از آن آغاز شد که ترکی آل الشیخ رئیس سازمان ورزش عربستان به انتقاد شدید از برخی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا و در رأس آنها احمد الفهد الاحمد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا پرداخت. 
آل الشیخ در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: «معمولا عربستان از هر کسی که از کشورهای برادر (عربی) نامزد شود حمایت می کند ولی با کمال تاسف این افراد بعد از گرفتن سمت، به عللی که من نمی خواهم وارد جزئیات و انگیزه های آن شوم با ورزش عربستان می جنگند. این رفتار به شخص نامزد مربوط می شود و ارتباطی با نهاد ورزشی که او را نامزد کرده است ندارد». 
آل الشیخ تاکید کرد اجازه نخواهم داد آنچه بر سر تیم های ملی و باشگاهی عربستان در گذشته، به ویژه از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا آمد، دوباره تکرار شود. 
وی افزود «کوتوله های آسیا» نخواهند توانست به ورزش عربستان آسیب برسانند. 
بلافاصله پس از سخنان توهین آمیز آل الشیخ درباره کویت، پایگاه های ارتباط اجتماعی از هشتگ «کوتوله های آسیا» برای توهین به کویت پر شد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 9 آبان 1396 - 21:30:13