رئیس انجمن علمای الانبار:

هدف از تخریب آثار صحابه و اهل بیت، نابود کردن فرهنگ مسلمانان است

سه شنبه 9 آبان 1396 - 16:18:9
هدف از تخریب آثار صحابه و اهل بیت، نابود کردن فرهنگ مسلمانان است

تهران- الکوثر: شیخ جلال اللطیف الکبیسی رئیس انجمن علمای استان الانبار عراق هدف از تخریب خانه ها و مقبره‌های بسیاری از صحابه و اهل بیت پیامبر اسلام (ص) به دست وهابیون را نابود کردن فرهنگ مسلمانان دانست.

به گزارش پایگاه الکوثر، شیخ الکبیسی در گفتگوي اختصاصي با برنامه «حقائق التاريخ» شبکه ماهواره‌اي الکوثر گفت: هدف وهابیون از تخریب خانه ها و مقبره‌های بسیاری از بزرگان صحابه و اهل بیت پیامبر اسلام (ص)، نابود کردن فرهنگ مسلمانان است زیرا فرهنگ هر امتی نقش مهمی در حفظ هویت آن دارد. به همین علت است که می بینیم امت‌ها در طول تاریخ با تمدن هایشان شناخته می شوند. تمدن بابل و تمدن سومر و تمدن فارس و تمدن مصر از روی آثار باقی مانده از آنها شناخته می‌شوند. در صدر اسلام زمانی که مسلمانان وارد مصر و عراق شدند، کاخ‌ها و ساختمان های برجا مانده از تمدن های قدیمی این سرزمین ها را ویران نکردند بلکه آنها را حفظ کردند تا مردم بدانند پیش از پیامبر اسلام (ص) چه کسانی زندگی می‌کردند. اگر این آثار ویران شده بود مردم چیزی از گذشتگان نمی‌دانستند.

شیخ الکبیسی افزود: اکنون تخریب ضریح‌ها و مقبره‌های به بهانه حفظ ماهیت دین صورت می‌گیرد در حالی که هدف واقعی، از بین بردن تمدن اسلامی است وگرنه این مقبره ها و ضریح‌ها چیز تازه‌ای نیست بلکه نشان دهنده سیره مسلمانان از زمان صحابه تا به امروز است. جهانگران مطالب زیادی درباره مقبره های موجود در قبرستان بقيع شهر مدینه نوشته‌اند که دارای گنبد بودند و سنگ قبر داشتند و اسامی متوفیان روی آن نوشته شده بود. در تاریخ مسعودی که نویسنده آن در سال 345 هجری درگذشت از این قبرها با ذکر نام صاحبانشان یاد شده است. اکنون این گونه آثار به بهانه شرک تخریب می‌شود که به هیچ وجه درست نیست.

به گفته شیخ الکبیسی: وهابیون که دست به چنین کارهایی می‌زنند از مذهبی تازه ایجاد شده پیروی می‌کنند که هیچ ارتباطی با مذاهب اصلی اهل سنت یعنی مذاهب حنفی، شافعی، مالکی و حنبلی ندارد. چرا که می‌بینیم ابوحنیفه در مسجدی بزرگ و دارای گنبد در عراق دفن است که مردم به زیارت آن می‌روند. همچنین مقبره شافعی در مصر همین گونه است.

 

براي عضويت در کانال تلگرامي الکوثر فارسي اينجا کليک کنيد


سه شنبه 9 آبان 1396 - 16:17:30