آل سعود بعد از مسجدالحرام به سراغ چاه زمزم رفت

یک شنبه 7 آبان 1396 - 11:32:58
آل سعود بعد از مسجدالحرام به سراغ چاه زمزم رفت

بیروت- الکوثر: ملک سلمان، پادشاه عربستان با پروژه بهسازی چاه زمزم موافقت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، « عبدالرحمن بن عبد العزیز السدیس» ، مدیرکل امور مسجد الحرام و مسجد النبی در این باره  گفت: قرار است اجرای پروژه بهسازی چاه زمزم 7 ماهه پایان یابد.  

قرار است از طرف شرق کعبه، 5 حلقه چاه دیگر برای رفاه زائرین تاسیس شود و محیط اطراف چاه زمزم، به وسیله باقی مانده های بتن و آهن گنبد قدیمی مسجد الحرام، بهسازی شود.

در سال 1389 پادشاه عربستان با تخريب کامل مسجدالحرام"  برای اجرای طرح جدید نوسازی موافقت کرد. این خبر از طرحی جدید برای توسعه مسجدالحرام پرده بر می‌داشت که توسط شرکت انگليسي معماري اتکينز و همکاری دو معمار مدرن به نام نورمن فاستر و زاها حدید، تهیه شده بود. این شرکت، طرح جديد توسعه مسجدالحرام را براي افزايش جمعيت زائران به 5ميليون نفر به پادشاه عربستان ارائه داد که در مرحله یک اجراي آن تخریب قسمتي از مسجدالحرام، و در مرحله دوم  و سپس سوم آن، تخريب کامل مسجدالحرام به غير از بناي کعبه دنبال می شود. 

اکنون این طرح با سرعت تمام درحال اجراست و در پی اجرای مرحله ی اول آن (فاز یک) بخش شمال و شمال غربی جداره مسجدالحرام از ابتدای سعی صفا و مروه تا انتهای باب الفتح تخریب شده است.

نکته اساسی آنجاست که معماري مسجد الحرام باید به گونه‌ای باشد که، حافظ حرمت کعبه بوده و توجه قلبي حجاج را به سوي کعبه معطوف کند؛ نه آنکه معماري اين مسجد دعوت به معماري خود کند و حجاج ره کعبه را گم کنند! 


معماري مسجد الحرام آرامشي باید به حاجيان بدهد که جز کعبه نبينند؛ نه آن که چنان شيفته يا مرعوب تکنوسيويلايز (تمدن تکنيکي) شوند که در پيچ و خم پله برقي ها و طاق و تويزه هاي اوج گرفته( که به دليل عدم رعايت مردم واري لاجرم به تحقير انسان مي انجامد) راه آسمان را فراموش کنند و سفر معنوي خود را به کعبه مقصود نرسانند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 آبان 1396 - 11:11:52