نماینده پارلمان عراق:

بغداد نباید وارد گفت‌وگو‌ با بارزانی شود

پنج شنبه 4 آبان 1396 - 12:14:52
بغداد نباید وارد گفت‌وگو‌ با بارزانی شود

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق تأکید‌ کرد که دولت عراق نباید با مسعود بارزانی حتی اگر نتایج انتخابات را لغو اعلام کند، وارد گفت‌وگو‌ شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ «زینب وحید الخزرجی»، عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، تأکید‌ کرد: اگر منطقه کردستان عراق به‌طور‌ علنی در برابر ملت عراق، نتایج همه‌پرسی‌ را لغو نکند، بغداد وارد گفت‌وگو‌ با آن نخواهد شد.

وی گفت: دولت عراق باید با احزاب ملی کرد که با همه‌پرسی‌ و سیاست مسعود بارزانی مخالفت کردند و نتایج همه‌پرسی‌ را لغو حساب کردند، وارد گفت‌وگو‌ شود. دولت عراق نباید با مسعود بارزانی حتی اگر نتایج همه‌پرسی‌ را لغو اعلام کند، وارد گفت‌وگو‌ شود؛ زیرا وی قانون اساسی و قوانین عادی عراق را نقض کرده است و دیگر نباید با او وارد تعامل شد.

وی گفت: بایسته است دولت مرکزی عراق در منطقه کردستان قانون اساسی و قوانین عادی را اجرا کند و مسئله واردات و صادرات نفت را از کانال دولت مرکزی عهده دار شود تا منابع و دارایی عراق را به‌طور‌ مساوی در بین استان های عراق توزیع کند. همچنین، لازم است همه مسئولان کردستان عراق که از سال ۲۰۰۳ مشغول غارت اموال عمومی مردم هستند، مورد بازخواست و مجازات قرار گیرند تا درس و عبرتی برای دیگران باشند.

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 4 آبان 1396 - 12:13:20

دسته بندی :