سرقت از منزل محمود درویش

چهار شنبه 3 آبان 1396 - 10:56:42
سرقت از منزل محمود درویش

تهران- الکوثر: منزل محمود درویش شاعر پرآوازه معاصر فلسطینی که به سرودن قصایدش درباره مظلومیت فلسطین شهره جهانیان است، مورد سرقت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ منزل خانواده محمود درویش، شاعر مقاومت فلسطین، در روستای «الجدیده» در شهر الجلیل مورد سرقت قرار گرفت.

بر اساس این گزارش‌، چهار فرد نقاب دار به کیف حاوی نسخه‌های خطی شاعر فقید فلسطینی، قصاید منتشرنشده وی، هدایایی که شخصیت‌ها‌ و رهبران جهان به وی تقدیم کرده بودند و نیز نقشه کمیاب فلسطین دستبرد زدند.

هیثم درویش برادرزاده شاعر فقید فلسطینی در این باره به روزنامه «الأخبار» لبنان گفت: سارقان به منزل آن‌ها‌ حمله کرده و مادر او را تهدید و به کمد خانه که حاوی ۵۷ هزار دلار بوده دستبرد زده و نسخه‌های اصلی نقشه هایی که رونوشت آن‌ها‌ در موزه محمود درویش در رام الله وجود دارد به سرقت بردند.

محمود درویش یکی از شاعران برجسته فلسطین و عرب است که دارای شهره جهانی است و توانست در روند شعر عربی معاصر تحول ایجاد کند. او افزون بر این،‌ در موضوع فلسطین نقش سیاسی به سزایی ایفا کرد.

درویش ۹ آگوست سال ۲۰۰۸ در آمریکا چشم از جهان فروبست و پیکر او به رام الله منتقل و در همانجا دفن شد.

وی بیش از سی دفتر شعر منتشر کرد و شعرهای او که بیشتر به مسئله فلسطین مربوط می‌شد در بین خوانندگان عرب و غیر عرب شهرت و محبوبیت داشت. برخی از شعرهای او به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

وی مدتی عضو سازمان آزادیبخش فلسطین بود و در ۱۹۹۳ در اعتراض به پذیرش پیمان اسلو از این سازمان استعفا کرد.


چهار شنبه 3 آبان 1396 - 10:55:42

دسته بندی :