ادامه بازداشت های خودسرانه در قطیف و احساء عربستان

سه شنبه 2 آبان 1396 - 15:37:3
ادامه بازداشت های خودسرانه در قطیف و احساء عربستان

تهران - الکوثر: در چارچوب ادامه سرکوب اهالی قطیف و احساء در هفته جاری تعدادی از جوانان داخل خانه هایشان یا در ایست و بازرسی های نظامی بازداشت شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دیروز محمد منیر الزاهر از اهالی عوامیه در خیابان توسط گروهی از نیروهای یگان ویژه که در شهرک مستقر هستند هنگام رفتن به خانه محاصره و بازداشت شد. او به مکان نامعلومی منتقل شده است و علت بازداشت وی مشخص نیست.

گروهی از نیروهای تا بن دندان مسلح ویژه به همراه چند پلیس زن یکشنبه گذشته به منزل خانواده المحروس در قطیف یورش بردند و ضمن تفتیش خانه، به لوازم و اثاث آن آسیب رساندند. آنها سپس عبدالستار المحروس معروف به حسین المحروس را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. وی برادر یوسف المحروس است که در ژوئیه 2016 بازداشت شد.

ماموران بازپرسی عربستان پنجشنبه گذشته محمد علی الزنادی را هنگام بازگشت به منزل بازداشت کردند. این بازداشت بدون اخطار قبلی صورت گرفته و هنوز علت آن مشخص نشده است.

روز هفدهم اکتبر (بیست و پنجم مهر) نیز ماموران، عمار ابوحسون را هنگام عبور از گذرگاه الخفجی به مقصد کویت بازداشت کردند. در جزئیات این خبر آمده است نیروهای سعودی ابوحسون را به مکان نامعلومی منتقل و همراهانش در خودرو را وادار کردند به کشور بازگردند و به هیچ یک از آنها اجازه سفر داده نشد.

دلیل بازداشت ابوحسون یا مکان بازداشت او نیز مشخص نیست. یک منبع حقوق بشری خاطرنشان کرد مقامات هر از گاهی در چارچوب ادامه مجازات مردم قطیف و احساء، به سختگیری با اهالی از طریق بازداشت های خودسرانه رو می آورند.


سه شنبه 2 آبان 1396 - 15:36:54