واکنش نماینده عراقی به تصمیم‌ دادستانی کردستان عراق

دو شنبه 1 آبان 1396 - 17:4:45
واکنش نماینده عراقی به تصمیم‌ دادستانی کردستان عراق

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که مسئولان کردستان عراق شناختی از قانون اساسی و قوانین عادی ندارند و دستورات دیکتاتور خود را اجرا می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حنان الفتلاوی»، روز دوشنبه (امروز) تصمیم دادستانی کردستان عراق را درباره صدور قرار بازداشت وی، به سخره گرفت و گفت کسانی که چنین قراری صادر کرده‌اند از مسائل ابتدائی قانون اساسی و قوانین عادی عراق اطلاع ندارند و البته چنین قراری نشان افتخار برای اوست.

وی در این باره با لحن تمسخرآمیز گفت: قرار بازداشت صادر شده از دادستانی منطقه کردستان عراق نشان افتخار برای من است. کسانی که چنین قراری صادر کرده‌اند از اصول اولیه قانون اساسی عراق و وقوانین عادی آن اطلاع ندارند؛ زیرا نمی توان پیش از لغو مصونیت یک نماینده، قرار بازداشت علیه او صادر کرد.

فتلاوی گفت: این تصمیم گواهی گویا بر سیاسی شدن دستگاه قضایی کردستان است که دستورات دیکتاتور کردستان را اجرا می‌کند.

وی این قرار یادداشت را به سخره گرفت و با لحن تمسخرآمیز گفت: «به نظر می رسد که تنها اتهام من نادیده گرفتن «هُبَلْ» [یکی از بت‌های مشرکین قبل از اسلام] کردستان است.»

الفتلاوی در ادامه خاطرنشان کرد ناکامی فجیع بارزانی در همه‌پرسی و شکست های سخت او سبب سردرگمی او شده است و تلاش می‌کند تا مردم کردستان ناامیدی خود را به بارزانی فراموش کنند.

دادستانی کردستان عراق روز دوشنبه (دیروز) دستور بازداشت 11 تن از مسئولان عراقی را از جمله حنان الفتلاوی نماینده پارلمان عراق، را صادر کرد.

 


دو شنبه 1 آبان 1396 - 17:4:38

دسته بندی :