آیا ایران در عراق نیروی نظامی دارد؟

دو شنبه 1 آبان 1396 - 16:42:44
آیا ایران در عراق نیروی نظامی دارد؟

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق از سخنان برخی مسئولان کشورهای منطقه و کردستان عراق درباره حضور نظامی ایران در عراق اظهار تاسف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حاکم الزاملی»، رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق، روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد همه نیروهایی که با داعش جنگیدند عراقی بودند و هیچ نیروی ایرانی در عراق وجود ندارد و همه مستشاران نظامی خارجی نیز خاک عراق را ترک خواهند کرد.

وی گفت: مقامات برخی از کشورها به تبع وزیر امور خارجه آمریکا، با هدف خدشه وارد کردن به وجهه و حاکمیت عراق، طی سخنانی مدعی شده اند که نیروهای ایرانی در خاک عراق وجود دارند و جای تاسف شدید دارد که برخی از چهره های سیاسی در منطقه کردستان نیز با این سخنان هماهنگ شده اند.

الزاملی تصریح کرد: نیروهایی که در خاک عراق با داعش جنگیدند همگی عراقی بودند. عراقی ها ثابت کردند که پیروزی ساز هستند، پیروزی که در آزادسازی مناطق اشغالی از دست گروه تروریستی داعش و پیاده کردن قانون اساسی و تحمیل قانون در شمال کشور نمود پیدا کرد.

وی گفت: هیچ نیروی رزمی ایرانی در خاک عراق وجود دارد. همه مستشاران نظامی بیگانه نیز که دولت عراق از آن‌ها کمک گرفت، پس از پایان جنگ علیه داعش، خاک عراق را ترک خواهند کرد.

 


دو شنبه 1 آبان 1396 - 16:42:37

دسته بندی :