جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین معادله جدیدی ایجاد کرد

چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403 - 19:0:0

با سرنگونی پهپادهای پیشرفته رژیم صهیونیستی برفراز خاک لبنان ، این مساله به وضوح روشن شد که مقاومت اسلامی با حمایت ایران معادلات جدیدی را در منطقه رقم زده است .

­­­ویژه ‌ -الکوثر:  گزارش برنامه «مع المراسلین» شبه الکوثر حاکیست، جبهه جنوب لبنان در چند روز گذشته شاهد تشدید تجاوزات دشمن صهیونیستی بود و جنگنده های رژیم اشغالگر جبل ابورشید در نزدیکی شهر میدون و حومه شهرک محمودیه در مجاورت شهرک العیشیه را بمباران کردند.
اما موشک های رهگیر حزب الله  لبنان هم توانستند  پهپاد پیشرفته هرمس  450 را در حریم هوایی شهرک کریات شمولا،  بر فراز خاک لبنان سرنگون کنند.
شیخ محمد یَزْبِک رئیس شورای شرعی حزب الله لبنان با اشاره به حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی و نیز ساقط شدن پهپاد صهیونیستی تاکید کرد  ایران در صحنه میدانی و نظامی و سیاسی ، معادله جدیدی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان رقم زده است.
این تحولات در حالی رخ داد که  ایالات متحده آمریکا تحریم‌هایی را علیه گردان «نتزاه یهودا» در ارتش رژیم اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری آن هم در حوادثی پیش از جنگ غزه ، اعلام کرد. همچنین یک هفته پس از عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، «آهارون هالیوا» رئیس رکن اطلاعات نظامی ارتش رژیم اشغالگر اسراییل از مسئولیت خود استعفا کرد.
این موضوعات  اختلافات ریشه‌ای را در ساختار ارتش رژیم موقت صهیونیستی نشان می دهد.
دراین حال، مقاومت اسلامی لبنان تجهیزات جاسوسی صهیونیست ها را در مقابل شهر وازانی و مواضع  دشمن اسرائیلی را در مجاورت سایت‌های حنیته و ظهیره با موشک هدف قرار داد.
حزب الله لبنان اعلام کرده است : جبهه جنوب تا پایان تجاوزات صهیونیست ها به فلسطین، جبهه حمایت، حمایت و پشتیبانی از فلسطین، مردم و مقاومت آن است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403 - 11:26:18