حزب الله لبنان "هرمس" اسرائیلی را سرنگون کرد

دو شنبه 3 اردیبهشت 1403 - 10:11:15

موشک زمین به هوای رزمندگان حزب الله لبنان یک فروند پهپاد متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی از نوع هرمس را در آسمان لبنان ساقط کرد .

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرد که پهپاد نیروی هوایی این رژیم با یک موشک زمین به هوا که از لبنان شلیک شد، هدف  قرار گرفت و ساقط شده است. 
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده  که بلافاصله محل پرتاب موشک را مورد هدف قرار داده است.
مقاومت اسلامی لبنان علام کرد که یک فروند  پهپاد پیشرفته «هرمس ۴۵۰ » رژیم صهیونیستی را بر فراز منطقه العیشیه در جنوب این کشور در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به روستاهای جنوبی لبنان هدف قرار داده است.
هرمس ۴۵۰ (به عبری: הרמס 450) یک پهپاد چندمنظورهٔ تاکتیکی سایز متوسط است که جهت پروازهای طولانی در شرکت البیت سیستمز رژیم صهیونیستی  طراحی و توسعه یافته‌است. عملیات‌های شناسایی، پایش و مراقبت و رله ارتباطی مأموریت‌های اصلی این پهپاد هستند.
هرمس ۴۵۰ می‌تواند بین ۱۷ تا ۲۰ ساعت پرواز مداوم در ارتفاع ۱۸ هزار پایی داشته باشد و حداکثر برد عملیاتی آن ۳۰۰ کیلومتر است. طول این پهپاد ۶.۱ متر و فاصله بال‌های آن ۱۰.۵ متر است. وزن ناخالص آن ۴۵۰ کیلوگرم است و توانایی حمل یکصد کیلوگرم بار را دارد و می‌تواند با انجام تغییراتی ماهواره‌های ارتباطی را با خود حمل کند. 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 3 اردیبهشت 1403 - 10:9:33