پیش بینی هواشناسی فردا

پنج شنبه 19 مهر 1397 - 23:57:22

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: موج اصلی بارش ها از فردا وارد کشور می شود و سواحل دریای خزر را تحت تأثیر قرار می دهد.

کوروش محمدپور افزود: امروز بارش های پراکنده و موقتی اتفاق می افتد و از بعدازظهر با عبور موج بارش های کوتاه، بارش ها در نواحی شمالی کشور شدت می گیرد.

 

بیشتر بارش ها، استان های شمال غرب، مرکز و سواحل دریای خزر را در بر می گیرد. 

امروز در استان های آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی و شمال استان های البرز، تهران، قزوین، زنجان و همچنین نواحی غربی استان کردستان، همدان و لرستان بارش گزارش شده است و در استان مرکزی نیز به صورت پراکنده و خفیف بارش رخ می دهد.
 

به گفته کارشناس هواشناسی، سامانه اصلی بارش از فردا وارد کشور می شود و باید منتظر بارش های خوب از شمال کشور باشیم .

این سامانه بارشی طوری است که با توجه به شمالی شدن جریانات دمای هوای دریای خزر کاهش دما در نوار شمالی کشور رخ می دهد.


محمدپور گفت: در واقع استان هایی مثل مازندران، گیلان و گلستان بارش های خوبی خواهند داشت که هر چند مثل بارش های هفته گذشته نخواهد بود اما قابل توجه است و این سامانه بارشی به تدریج به نواحی مرکزی، غربی و شمال غربی کشور نیز رسوخ پیدا می کند و باید منتظر بارش در استان های آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، حتی شمال استان ایلام، لرستان، استان همدان، مرکزی و شمال استان اصفهان باشیم. 

وی افزود: به تدریج این بارش ها برای روز جمعه به نواحی شمال شرق کشور یعنی خراسان شمالی و رضوی خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی گفت: پیش بینی می شود این سامانه بارشی چند روزی مهمان کشورمان باشد یعنی تا اواسط هفته آینده این سامانه در کشور باقی می ماند و مناطق مختلفی از نیمه شمالی کشور را تحت تأثیر خودش قرار می دهد.

وی افزود: با توجه به کاهش 5 تا 6 درجه ای هوا پیش بینی می شود که نواحی مستعد و سردسیر کوهستانی بارش ها به صورت برف باشد ضمن اینکه با جنوبی شدن جریانات هوا در سواحل خلیج فارس اعم از استان خوزستان امروز و فردا با مه صبحگاهی همراه شود که باعث کاهش دید در نواحی کوهستانی خواهد شد.

 

محمد پور گفت: پیش بینی می شود البرز و شمال غرب کشور برای جمعه و شنبه در بعدازظهر با مه غلیظ همراه شود که این ناشی از وجود رطوبت در منطقه است.

 

وی  افزود: امروز تهران در ساعات بعدازظهر آسمانی صاف خواهد داشت و برای شمال استان تهران نیز بارش خفیف رخ می دهد، دمای تهران در ساعات بعدازظهر به 26 درجه بالای صفر می رسد.

 


پنج شنبه 19 مهر 1397 - 23:57:6