دبیرکل حزب الله: مسئولیت اصلی در دفاع از قدس را ساکنان آن به دوش می کشند

جمعه 18 خرداد 1397 - 19:55:27
دبیرکل حزب الله: مسئولیت اصلی در دفاع از قدس را ساکنان آن به دوش می کشند

بيروت- الکوثر: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم روز جهانی قدس گفت مسئولیت اصلی در دفاع از قدس را ساکنان این شهر به دوش می کشند و آنها تحت هر شرایطی باید در این شهر بمانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید حسن نصرالله گفت: امروز قدس با سه خطر مواجه است. اول، مسئله پایتختی قدس است. کشورها نباید تسلیم آمریکا شوند و نباید قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند. خطر دیگر، تغییر بافت جمعیتی قدس است. موضوع سوم، مقدسات قدس و به خصوص مسجدالاقصی است.

نصرالله افزود: امام خمینی رحمت الله علیه روز قدس را روز جهانی نامید تا همه ملتهای جهان آن را زنده نگه دارند. پس از امام خمینی هم امام خامنه ای این راه را ادامه داد و در تازه ترین سخنرانی خود به زبان عربی از همه جوانان عرب خواست به مسئولیت خود عمل کنند. با گذشت زمان اهمیت روز قدس بیش از پیش شناخته می شود.

دبیرکل حزب الله افزود: وقتی جمعیت بزرگ راهپیمایان روز جهانی قدس را در کشورهای مختلف مشاهده می کنیم متوجه می شویم که علیرغم دشمنی ها و کارشکنی ها مراسم روز قدس هر سال با شکوه تر برگزار می شود و قدس در دل امت اسلامی و جهانیان زنده است.

وی خاطرنشان کرد: ساکنان قدس وظیفه اصلی را در حمایت از قدس دارند. آنها باید در هر شرایط در این شهر بمانند همانگونه که طی دهه های گذشته پایداری کرده اند. این افراد تحت فشار بوده اند اما هیچ گاه حاضر به ترک قدس نشده اند. امروز ساکنان قدس به نیابت از همه مسلمانان در حال حفاظت از مسجدالاقصی هستند و این چیزی است که اسرائیلی ها به آن اعتراف دارند. حضور این افراد در قدس بزرگترین جهاد است بدون اینکه سلاح به دست بگیرند. مسلمانان جهان وظیفه دارند به ساکنان قدس کمک کنند. مسلمانان باید به ساکنان قدس کمک مالی کنند تا آنها در هر شرایط در این شهر بمانند. متاسفانه برخی از کشورهای عربی و خلیجی بجای کمک به ساکنان قدس، خانه های آنها را به قیمت گزاف می خرند. قیمت یک خانه در نزدیکی مسجدالاقصی تا 20 میلیون دلار اعلام شده است تا فلسطینیان فریب بخورند و خانه های خود را رها کنند. این خانه ها پس از خریداری توسط سرمایه داران خائن عرب به اسرائیل واگذار می شود.

سیدحسن نصرالله افزود: ممکن است ما (عربها) با یکدیگر در مورد سوریه، ایران یا لبنان اختلاف نظر داشته باشیم اما می توانیم در مورد قدس متحد باشیم. در جهان عرب تحولاتی رخ داده است که از هفتاد سال قبل سابقه نداشته است. برخی با قلم و زبان خود اعلام کرده اند که صهیونیست ها در فلسطین و قدس دارای حق هستند. عربستان سعودی مسئول این امر است. امروز در منطقه ما برخی می خواهند حکومت خود را حفظ کنند، این افراد که تحت حمایت آمریکا هستند، به سوی به رسمیت شناختن اسرائیل حرکت می کنند. آنها برای این کار توجیهاتی از دین هم می آورند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


جمعه 18 خرداد 1397 - 19:55:21