سیلاب و توفان در راه

پنج شنبه 23 فروردین 1397 - 9:35:18
سیلاب و توفان در راه

تهران- الکوثر: سازمان هواشناسی اعلام کرد در مناطق وسیعی از کشور از امروز تا آخر هفته شاهد وزش باد و رگبار باران خواهیم بود و رودخانه‌ها و مسیل‌ها سیلابی می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: سامانه بارشی که روی کشور فعال است،  در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور، سبب ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

 

احد وظیفه افزود: شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، برخی نقاط کرمانشاه، ایلام و شمال خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز (پنجشنبه) این سامانه جوی ضمن تقویت در غرب و شمال غرب کشور، به نواحی مرکزی و شرق کشور هم گسترش می‌یابد و  شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، برخی نقاط کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی خوزستان خواهد بود که می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و در برخی مناطق بارش تگرگ می‌شود.

وظیفه هشدار داد: این سامانه بارشی روز جمعه به طور کامل روی کشور مستقر شده و توسعه خواهد یافت و جو اکثر نقاط کشور ناپایدار خواهد شد. بر این اساس به جز برخی مناطق شمال شرق، هوای سایر نقاط کشور در آخر هفته ابری، گاهی با بارش باران یا رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط با احتمال وقوع تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز جمعه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، بارش باران همراه با افت دما در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. خلیج‌فارس بعدازظهر امروز  پنجشنبه و دریای خزر روز شنبه مواج خواهد بود.

هوای تهران امروز صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده و بیشترین دمای پایتخت ۲۴ و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۷ اعلام شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 23 فروردین 1397 - 9:35:13

دسته بندی :