بن سلمان در مصاحبه با تایم: هدف‏، وسیله را توجیه می‌کند!

جمعه 17 فروردین 1397 - 11:55:43
بن سلمان در مصاحبه با تایم: هدف‏، وسیله را توجیه می‌کند!

بیروت- الکوثر: ولیعهد سعودی در مصاحبه اخیر خود با مجله آمریکایی «تایم» که پنج شنبه منتشر شد دیدگاه ماکیاولیستی خود را به طور آشکار بیان کرد و گفت هدف، وسیله را توجیه می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد بن سلمان در این مصاحبه در پاسخ به سئوالی درباره امکان تغییر نظام حکومتی در عربستان گفت: «باید بر اهدافی که می‌خواهیم به آنها دست یابیم متمرکز شویم نه بر وسایل تحقق این اهداف». وی در ادامه، اهداف خود را حاکمیت قانون‏، برخوردار شدن مردن از حق آزادی بیان و آزادی فعالیت، و برقراری امنیت اعلام کرد ولی نگاهی به کارنامه وی از جمله تشدید سرکوب اقلیت ها و مخالفان و به زندان انداختن شاهزادگان و افراد بانفوذ نشان می‌دهد بن سلمان از اهدافی که ادعای تلاش برای دستیابی به آن را دارد بسیار به دور است.

بن سلمان افزود: ما در عربستان سعودی این اهداف را به شیوه خاص خودمان تحقق می‌بخشیم و باید از ابزارهایی استفاده کنیم که به ما امکان می‌دهد به اهدافمان دست یابیم.

ولیعهد سعودی در عین حال و به رغم ادعاهایش به تمجید از «سلطنت مطلقه» پرداخت و وجود آمریکا را مدیون سلطنت مطلقه دانست. او گفت: «مایلم به آمریکایی ها یادآوری کنم اگر اگر سلطنت مطلقه نبود، اکنون آمریکا وجود نداشت... استقلال آمریکا 300 سال پیش با کمک سلطنت مطلقه فرانسه تحقق پیدا کرد و اگر این کمک ها نبود، آمریکا اکنون کشوری کاملا متفاوت بود و تاریخ به شکل دیگری نوشته می‌شد»!


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


جمعه 17 فروردین 1397 - 11:55:25