نخستین سفر محمد بن سلمان در مقام ولیعهدی عربستان به آمریکا انجام می شود

جمعه 13 بهمن 1396 - 16:56:46
نخستین سفر محمد بن سلمان در مقام ولیعهدی عربستان به آمریکا انجام می شود

تهران- الکوثر: مقامات عربستان سعودی مشغول فراهم کردن مقدمات نخستین سفر رسمی محمد بن سلمان ، ولیعهد این کشور به آمریکا هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی المانیتور در گزارشی به قلم جک دچ نوشت: هدف از این سفر چند هفته ای که اوایل ماه مارس آغاز می شود و با توقف های احتمالی در واشنگتن، بوستون،سانفرانسیسکو، نیویورک، و هوستون همراه خواهد بود، نشان دادن این است که در پی اقدام محمد بن سلمان در بازداشت بیش از 40 تن از اعضای خاندان سلطنتی در سال گذشته در عملیات پاکسازی برای مبارزه با فساد مالی، ریاض همچنان  پذیرای شرکت های تجاری است.

المانیتور می افزاید: ظاهراً هدف از سفر بن سلمان که در پی سفر برنامه ریزی شده به انگلیس و فرانسه در اواخر این ماه صورت خواهد گرفت، متقاعد کردن مقامات غربی در این باره است که اقدام وی در پاکسازی برای مبارزه با فساد مالی، ریاض را برای شرکت های تجاری امن می کند.
به نوشته المانیتور ،  پیش بینی می شود محمد بن سلمان در نیویورک درباره احتمال قرار دادن نام شرکت نفت آرامکو عربستان در فهرستشرکت های بازار بورس نیویورک سخنرانی کند. جلب همکاری بخش فناوری آمریکا نیز یکی از محورهای اصلی این سفر خواهد بود.

وال استریت ژورنال هم نوشت: ، محمد بن سلمان قصد دارد توافقی با شرکت آلفابت -که گوگل زیرمجموعه آن است- برای احداث یک مرکز بزرگ فناوری در کشورش امضا کند.


اخبار عربستان را اینجا پیگیری کنید


جمعه 13 بهمن 1396 - 16:17:49