هشدار شدید هواشناسی؛ بهمن در راه است..

یک شنبه 8 بهمن 1396 - 13:41:55
هشدار شدید هواشناسی؛ بهمن در راه است..

تهران- الکوثر: سازمان هواشناسی اخطار داد، با توجه به کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور طی امشب و صبح روز دوشنبه یخ‌زدگی در معابر عمومی و جاده‌های بین‌شهری و احتمال ریزش بهمن به‌سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: به شهروندان گرامی توصیه می‌شود از سفر غیرضروری خودداری کرده و در صورت لزوم از تجهیزات زمستانی و به‌خصوص زنجیر چرخ استفاده نمایند.

به‌دلیل کاهش شدید دما در غالب نقاط کشور و ماندگاری آن تا صبح چهارشنبه مدیریت بهینه در سوخت و انرژی به‌ویژه مصرف گاز جهت اجتناب از افت فشار در شبکه گازرسانی توصیه می‌شود.

با توجه به افت دما به زیر صفر و عدم ذوب برف، بار برفی سنگین روی درختان موجب شکستن شاخه‌های آنها می‌شود. توصیه می‌شود در اسرع وقت شهرداریها و هموطنان عزیز با تکان دادن درختهای انباشته از برف نسبت به سبک کردن بار روی آنها اقدام نمایند.

 همچنین سرهنگ سیاوش محبی ، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش برف در ارتفاعات محورهای مواصلاتی استان تهران  اظهار داشت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در محورهای کوهستانی الزامی است.

وی بیان کرد: تمام نیروهای راهور در مناطقی که احتمال ترافیک وجود دارد، مستقر و در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت به وجود آمدن ترافیک آن را رفع کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه محور مواصلاتی هراز به علت کولاک شدید از ساعت 20 شب گذشته تاکنون مسدود است افزود: بارش باران در دیگر محورهای استان نیز سبب لغزنده بودن سطح جاده‌ها شده است از این رو ضروری است رانندگان ضمن رعایت نکات ایمنی از سرعت و سبقت غیرمجاز اکیداً خودداری کنند.

محبی همچنین تصریح کرد: تردد در محورهای فیروزکوه، جاجرود و آزادراه پردیس با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی تأکید کرد: مسافران از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و سفر خود را به زمان‌های بعد موکول کنند، رانندگان با سرعت مطمئنه تردد کنند و از عجله و شتاب پرهیز و تجهیزات زمستانی و ایمنی به ویژه زنجیر چرخ، پوشاک، تغذیه و مواد غذایی کافی به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: از همه رانندگان می‌خواهیم که نکات ایمنی را در حین رانندگی رعایت و پیش از سفر برای اطلاع از وضعیت راه‌های استان با مرکز کنترل ترافیک پلیس راه با شماره 76219100 تماس حاصل کنند


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


یک شنبه 8 بهمن 1396 - 13:40:28