بارش برف و باران ادامه دارد

یک شنبه 8 بهمن 1396 - 9:12:59
بارش برف و باران ادامه دارد

تهران- الکوثر: اداره هواشناسی کشور اعلام کرد : بارش برف در اکثر مناطق ایران گزارش شده است و استان های آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، لرستان، کرمانشاه، قم، تهران، قزوین و زنجان شدت بیشتری دارد.

­

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  اداره هواشناسی افزود: در شرق و شمال کشور وزش شدید باد پیش بینی می شود.

اداره هواشناسی بابیان اینکه در برخی مناطق جنوب شرق، گرد و غبار، پدیده غالب است، تاکید کرد هوای سرد تا اواخر هفته در کشور ماندگار است.

درهمین حال، عضو هیأت مدیره و معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی­(ره) گفت: امروز با کاهش بارش برف پروازها به حالت عادی بر می گردد.
مهندس رستمی افزود: با شدت یافتن بارش برف و سردی هوا میزان دید خلبان از استاندارد 800 متر به 200 متر کاهش یافته بود که پس از برف روبی مکرر باند پروازی، میزان دید تا 500 متر افزایش یافت.
او به نقل از سازمان هواشناسی گفت: چنانچه در ساعات میانی امروز بارش برف کاهش یابد، پروازهای معلق و لغو شده به حالت عادی باز خواهد گشت.

سخنگوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز  گفت: محورهای شریانی آزاد راه زنجان - قزوین ، قزوین- رشت محور قدیم قزوین - رشت، هراز، ساوه - بوئین زهرا، محور قزوین - همدان، تهران - قم، مسیر تهران- ساوه و کرج - چالوس با بارش برف بسته شده است.
یاسر خالدی افزود: در محورهای غیر شریانی نیز محورهای شمشک - دیزین، اولنگ - شاهرود، سی سخت - سمیران، طارم- زنجان، گنج نامه - تویسرگان و پونل - خلخال بسته شده است.
وی ادامه داد: بیشترین گره ترافیکی در آزاده راه تهران - کرج حد فاصل گرمدره است که علت اصلی آن نیز نداشتن امکانات زمستانی رانندگان است.
خالدی گفت: در حال حاضر ترافیک در آزاد راه تهران - کرج حدفاصل وردآورد تا پل کَلاک سنگین است.
وی گفت: در آزاد راه قم - تهران نیز در محدوده نعل بندان حدفاصل حسن آباد تهران و در آزاد راه تهران - ساوه محدوده رود شور ترافیک سنگین است.
سخنگوی سامانه 141 افزود: به لحاظ جوی در برخی از محورهای ارتباطی تهران، اصفهان، زنجان، قم، البرز، کردستان، لرستان، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی، گیلان، کرمانشاه و مازندران بارش وجود دارد که در مناطق کوهستانی به صورت برف است.
پلیس راه استان مازندران نیز  اعلام کرد : جاده هزار و کندوان همچنان بسته است .
سرهنگ قدمی افزود : جاده کیاسر باز است , اما آمد و شد در این جاده فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است .
وی گفت : جاده سواد کوه باز همراه با بارش پراکنده برف است و رانندگان با احتیاط در این جاده تردد کنند.
وی به رانندگان توصیه کرد در صورت امکان از سفرهای غیر ضرور در جاده های کوهستانی خودداری کنندو در صورت اضطرار زنجیر چرخ و وسایل ایمنی همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه نیز گفت: هم اکنون کلیه محور‌های مواصلاتی استان لغزنده است و تردد در محور‌های کوهستانی صرفاٌ با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ محمد حیدری با بیان اینکه در حال حاضر بارش برف در محور‌های مواصلاتی استان قطع شده است، اظهار داشت: تردد در کلیه محورهای استان روان است با این وجود به علت لغزندگی سطح جاده‌ها رانندگان باید با رعایت کامل نکات ایمنی در محور‌های استان تردد کنند.
وی بر رعایت فاصله طولی میان دو خودرو تاکید کرد و افزود: رانندگان حتی المقدور از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند و در صورت تردد حتما تجهیزات ایمنی مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
رئیس پلیس راه استان به رانندگان توصیه کرد قبل از سفر با شماره تلفن 37224697 مرکز پیام پلیس راه و یا تلفن 141 مرکز پیام اداره راه تماس بگیرند، تا از آخرین وضعیت جاده‌ها اطلاع پیدا کنند.

امروز همچنین مدارس ابتدایی مشهد و برخی مناطق خراسان رضوی به علت برودت هوا  تعطیل اعلام شد.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلامبرودت هوا وتعطیلی مدارس ابتدایی مشهد و برخی مناطق خراسان رضوی کرد: به دلیل سرمای شدید هوا مدارس ابتدایی در نواحی هفتگانه مشهد و برخی مناطق دیگر استان در نوبت صبح یکشنبه هشتم بهمن تعطیل است.
قاسمعلی خدابنده افزود: بر این اساس تمامی مدارس پیش دبستانی و ابتدایی نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان ، مناطق احمدآباد ، رضویه و منطقه نوخندان وصالح آباد ، طرقبه و شاندیز و نیز شهرستان قوچان و درگز صبح یکشنبه تعطیل است.
طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ، این استان هفتم تا 14 بهمن تحت تاثیر ورود جبهه هوای سرد با کاهش شدید دما و بارش در برخی مناطق روبه رو خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


یک شنبه 8 بهمن 1396 - 9:11:52