نشست احزاب کُرد عراقی در اربیل برای بررسی تحولات اخیر

یک شنبه 30 مهر 1396 - 14:49:28
نشست احزاب کُرد عراقی در اربیل برای بررسی تحولات اخیر

بغداد- الکوثر: در حالی که پیامدهای برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق، روز به روز فشارهای بیشتری به منطقه کردستان عراق وارد کرده است، جریان های کُرد برای بررسی تحولات اخیر در اربیل گرد هم آمدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد الخانی» یکی از رهبران حزب ترکمانی «توسعه» امروز اعلام کرد که امروز نشستی با حضور مسئولان احزاب کُرد برای بررسی آخرین تحولات سیاسی منطقه کردستان عراق برگزار شده است.

وی تأکید کرد که در این نشست به صورت مفصل تحولات سیاسی کردستان عراق و ساز و کار متحد کردن جریان های کُرد در برابر تحولات اخیر بررسی خواهد شد.

این در حالی است که یک منبع آگاه گفت که جنبش گوران و جماعت اسلامی که از همان ابتدا از مخالفان اصلی برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق بوده اند در این نشست حضور ندارند.

اخیرا نیز شماری از جریان های سیاسی کردستان عراق بعد از پیامدهای برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق خواستار تشکیل دولت انتقالی در کردستان برای مذاکره با بغداد شده بودند.

اختلافات و شکاف های داخلی جریان های کُرد هم روز به روز روشن تر شده است و بعد از بازنشر نیروهای ارتش عراق در کرکوک و مناطق مورد مناقشه حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی، اتحادیه میهنی کردستان را به خیانت متهم کرده بودند.


یک شنبه 30 مهر 1396 - 14:49:21

دسته بندی :