استقبال کردستان عراق از پیشنهاد العبادی

پنج شنبه 27 مهر 1396 - 17:42:29
استقبال کردستان عراق از پیشنهاد  العبادی

بغداد- الکوثر: حکومت منطقه کردستان عراق از پیشنهاد حیدر العبادی برای گفتگو درباره تحولات اخیر و آینده این منطقه استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسانه‌های عراق (واع)، حکومت منطقه کردستان عراق روز پنج‌شنبه (امروز) از پیشنهاد حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق برای گفتگو بین بغداد و اربیل استقبال کرد.

ریاست منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیئت وزیران منطقه کردستان عراق به ریاست نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر منطقه، تشکیل جلسه داد و در این جلسه تحولات اخیر کرکوک و مناطق مشمول ماده 140 قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت.»

بر اساس این بیانیه، «ریاست منطقه کردستان از طرح حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، برای گفتگو بین بغداد و أربیل برای حل مشکلات در چارچوب مشارکت و توافق استقبال کرد و از جامعه بین الملل نیز خواست برای کمک به دو طرف اقدام کنند.»

در این بیانیه تاکید تاکید شد که در این نشست اتخاذ تصمیم های لازم برای مقابله با تحولات آینده و اهمیت توجه به آینده به رغم اینکه منطقه کردستان اکنون شرایط دشواری دارد، مورد ارزیابی قرار گرفت.

ریاست منطقه کردستان عراق در این بیانیه همچنین بر ضرورت وحدت و همبستگی کردستان برای عبور از مرحله کنونی تاکید و اعلام کرد اراده ملت کردستان با قدرت نظامی شکست ناپذیر است و قدرت نظامی مشکلات عراق را حل نمی کند.»


پنج شنبه 27 مهر 1396 - 17:42:9

دسته بندی :