استقبال گسترده از سخنان مقام کویتی علیه صهیونیست‌ها‌

پنج شنبه 27 مهر 1396 - 11:38:54
استقبال گسترده از سخنان مقام کویتی علیه صهیونیست‌ها‌

تهران- الکوثر: کاربران شبکه‌های‌ اجتماعی از موضع رئيس پارلمان کویت در نشست اتحادیه بین المجالس در بیرون کردن نماینده رژیم صهیونیستی قدردانی و موضع عربستان سعودی را انفعالی توصیف کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ کاربران شبکه‌های‌ اجتماعی، به‌ویژه شبکه اجتماعی توییتر، با ایجاد «هشتگی» به شدت از سخنان «مرزوق الغانم»، رئیس پارلمان کویت، در نشست اتحادیه بین المجالس در روسیه علیه حضور هیئت رژیم صهیونیستی، استقبال و سکوت و موضع انفعالی نماینده عربستان سعودی را در این باره محکوم کردند.

مرزوق الغانم در سخنانی در این نشست خطاب به هیئت نمایندگی رژیم صهیونیستی گفت: «اقدامات اسرائيل تروریسم دولتی است و ضرب المثل «بی‌شرم باشد و هر آنچه خواهی بکن» درباره آن صدق می‌کند‌.»

وی خطاب به نماینده رژیم صهیونیستی در این نشست گفت: «ای اشغالگر و ای کودک‌کش اگر ذره ای شرف داری، این سالن را ترک کن و برو بیرون.» در پی این سخنان بود که هیئت رژیم صهیونیستی سالن این نشست را ترک کرد.

در این خصوص، «فالح العزب»، وزیر دادگستری کویت در حساب رسمی‌اش‌ در توییتر از مرزوق الغانم قدردانی و تشکر کرد و «از موضع به‌حق شما و هیئت همراه علیه رژیم اشغالگر و کودک کش تشکر می کنم و امروز استقبال از شما افتخاری است برای ما.»

بسیاری از کاربران شبکه‌های‌ اجتماعی از جمله عزام الاحمد رئیس مجلس ملی فلسطین از این سخنان رئیس پارلمان کویت استقبال کرد و گفت این موضع گویای زخم ملت فلسطین در نشست پارلمان های جهان بود.

هزاران نفر از کاربران شبکه اجتماعی توییتر این موضع مرزوق الغانم را شرافتمندانه توصیف کرد و آن را به موضع انفعالی نماینده عربستان سعودی در این نشست مقایسه کردند که در پاسخ به سوالی درباره وضع کودکان فلسطین گفت این موضوع را بررسی نکرده است.

کاربران شبکه اجتماعی توییتر به این موضع نماینده عربستان واکنش نشان دادند و نوشتند موضع کشورها بر اساس مساحت آن‌ها‌ سنجیده نمی‌شود بلکه بر اساس مواضع و عملکرد آن‌ها‌ سنجیده و مقایسه می‌شود‌.


پنج شنبه 27 مهر 1396 - 11:37:13