قلم های اجاره ای مصر در همگرایی با آمریکا و عربستان سعودی

سه شنبه 25 مهر 1396 - 17:15:15
قلم های اجاره ای مصر در همگرایی با آمریکا و عربستان سعودی

قاهره- الکوثر:   رسانه های مصری این روزها با توجه به رویکرد ضد ایرانی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور‌ آمریکا، و همگرایی بیشتر با عربستان سعودی و کمک‌های‌ مالی حاصل از پول نفت که به صورت متناوب دریافت می کنند به انتشار اخبار منفی از ایران رو آورده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثردر مصر، برخی از مطبوعات مصری مانند «الیوم السابع»، «المصری الیوم»، روزنامه رسمی و معروف «الأهرام» که بیشتر وابسته حاکمیت هستند و نیز برخی مطبوعات و روزنامه های وابسته به سلفی‌ها این روزنامه در هماهنگی و همگونی با سیاست‌های ضد ایرانی عربستان سعودی و امارات علیه جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های‌ آن در منطقه مطلب منتشر می‌کنند‌.

بر اساس این گزارش، در همین راستا تعدادی از مقاله نویسان مصری به صورت روزانه مقالاتی علیه ایران در رسانه های خود منتشر می کنند. از جمله این یادداشت‌ها و گزارش‌ها می توان به موارد متعدد این مطبوعات اشاره کرده مواری با عنوان‌هایی چون «ایران مرزهای خود را به عراق بسته است»، «دیپلماسی تاثیری بر اصلاح عملکرد ایران و روابط با دیگران ندارد»، «ایران صادرکننده تروریسم به جهان است»، «بعد از سخنان ترامپ آیا جنگنده های آمریکایی بر فراز ایران به پرواز در می آیند؟».

شایان اشاره است که تمرکز این مطالب برمحوریت دخالت ایران در کشورهای عربی قابل توجه است که نشان از فتنه انگیزی در روابط ایران با دیگر کشورهای عربی است .

اما شیطنت های این رسانه ها در فرافکنی در روابط ایران وعراق و توجه به موضوع ورود ارتش عراق به کرکوک است که تلاش کردند نقش و حضور ایران را پر رنگ جلوه داده و سعی دارند حضور حاج قاسم سلیمانی را در این عملیات بزرگ نشان دهند و فرماندهی مستقیم این عملیات را به نام ایشان تمام کنند .

در مواردی نیز سعی شده است با تلفیق چند خبرو ایجاد خبر کذب اعلام شود که نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) در داخل کرکوک حضور دارد و رفتار حشد الشعبی با مردم کرکوک مناسب نیست و در این خصوص نقش ایران برجسته شده است.

ناگفته پیداست که این رسانه‌ها با رسانه‌ها و مطبوعات عربستان سعودی همگام و هم‌داستان شده و علیه ایران به شایعه‌پراکنی و دروغ‌بافی روی آورده‌اند. البته، این مسئله را نباید از ذهن دور داشت که پس از آنکه «محمد بن‌سلمان‌»، ولیعهد عربستان سعودی، در عربستان سعودی «محمد بن نایف» ولیعهد پیشین را کنار زد و خود به جای او نشست و عملا عنان قدرت کامل این کشور را به دست گرفت، سیاست ایران هراسی را در بین مطبوعات منطقه تشدید کرد و به‌منظور‌ به راه انداختن تبلیغات وسیع علیه جمهوری اسلامی ایران به اجاره کردن قلم ها و مطبوعات عربی روی آورد و در این خصوص به مقامات زیردست خود دستور داد که به‌طور‌ گسترده به جلب و جذب مزدوران قلم به دست از کشورهای عربی روی آورند و به نظر می‌رسد‌ که برخی از مقاله نویسان و رسانه‌های مصری نیز در دام محمد بن‌سلمان‌ و ارباب آمریکایی او یعنی ترامپ قرار گرفته اند.


سه شنبه 25 مهر 1396 - 17:5:58