اتهام‌زنی مشاور مسعود بارزانی علیه ایران

سه شنبه 25 مهر 1396 - 16:3:12
اتهام‌زنی مشاور مسعود بارزانی علیه ایران

بغداد- الکوثر: یک روز پس از عملیات کرکوک و ورود نیروهای امنیتی عراق به آن، مشاور مسعود بارزانی انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حالی که جمهوری اسلامی ایران بارها بر بایستگی و ضرورت دوراندیشی مسئولان کردستان عراق برای پرهیز از هرگونه درگیری در منطقه و افتادن در دام صهیونیست‌ها تاکید کرده است، مشاور مسعود بارزانی، ایران را متهم به دست داشتن در تحولات کرکوک کرد.

خبرگزاری رسانه‌های عراق (واع) روز سه‌شنبه (امروز) به نقل از «کفاح محمود»، مشاور مسعود بارزانی اعلام کرد که «نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی عراق به کمک ایران توانستند وارد کرکوک شوند.»

وی در این خصوص مدعی شد: «آنچه روی داد با مشارکت ایران، بسیج مردمی و موافقت ترکیه صورت گرفت.»

این مسئول حزب دمکرات کردستان عراق در حالی این اتهام را به جمهوری اسلامی ایران می زند که حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، به مسئولان کردستان درباره پیامدهای وخیم تصمیم‌های ناشایست و غلط‌شان هشدار داده بود و از آن‌ها خواسته بود که هر چه سریع‌تر نتایج همه‌پرسی را لغو اعلام کنند.

مشاور مسعود بارزانی در ادامه حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق را نیز متهم کرد و مدعی شد که درباره ورود به کرکوک با حزب اتحادیه میهنی توافق صورت گرفته است.

وی در حالی این حزب را متهم کرد که پیشتر مسئولان این حزب از همه‌پرسی جدایی استقبال نکرده و از مسعود بارزانی خواسته بودند که ملت کردستان را فدای خواسته های شخصی و جاه‌طلبانه خود نکند، موضعی که کفاح محمود نیز در سخنانش بدان اشاره کرد و گفت: «کرکوک تحت نفوذ حزب اتحادیه میهنی کردستان قرار داشت و این حزب با برگزاری همه‌پرسی و مسعود بارزانی مخالف بود و از این رو پایگاه های خود را به نیروهای بغداد واگذار کرد.»

مشاور مسعود بارزانی در ادامه از آمریکایی‌ها نیز انتقاد کرد و گفت: «آمریکایی ها اربیل را از زمان اجرای عملیات در کرکوک مطلع نکردند، در حالی آن‌ها از این امر مطلع بودند.»


سه شنبه 25 مهر 1396 - 16:2:54

دسته بندی :