نام اعضای شورای حقوق بشر در فهرست ناقضان حقوق بشر!

سه شنبه 25 مهر 1396 - 14:51:9
نام اعضای شورای حقوق بشر در فهرست ناقضان حقوق بشر!

تهران- الکوثر: در گزارش اخیر دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با عنوان "همکاری با سازمان ملل متحد، نمایندگان و ساز و کارهای آن در حوزه حقوق بشر" به خشونت علیه افرادی پرداخته شده است که در موضوعات حقوق بشری با سازمان ملل همکاری کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گزارش های پیشین به طور متوسط 15 کشور را در لیست کشورهای اقدام کننده علیه شهروندانی که در حوزه حقوق بشر با سازمان ملل همکاری می کنند، قرار داده بود.

این در حالی است که این تعداد در گزارش سال 2017 به 29 کشور افزایش یافته است. رقمی که در این زمینه نوعی رکورد به شمار می آید. در میان 29 کشور فوق, 9 کشور بروندی، مصر، روآندا، کوبا، ونزوئلا، چین، هند، عربستان سعودی و امارات متحده عربی عضو شورای حقوق بشر هستند. 

گفتنی است در سال 2016 و به دنبال افزایش شمار گزارشات ارعاب و انتقام برای همکاری با سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر، بان کی مون دبیرکل وقت ملل متحد, دستیار دبیرکل برای حقوق بشر، آقای اندرو گیلمور را به عنوان مقامی برای شناسایی اقدامات ارعابی علیه افرادی که با سازمان ملل متحد در موضوع حقوق بشر همکاری میکنند, تعیین کرد.  

به گفته آقای گیلمور این افراد با خشونتهایی نظیر ربوده شدن و بازداشت شدن، حبس انفرادی و ناپدید شدگی مواجه بوده اند. مواردی وجود داشته است که قربانیان شغل خود را از دست داده اند، منازل و دفاترشان مورد بازرسی قرار گرفته است، با منع سفر و توقیف اموال مواجه شده و یا به صورت اجباری تحت درمان روانپزشکی قرار گرفته اند.


سه شنبه 25 مهر 1396 - 14:51:0

دسته بندی :