حیدر العبادی:

مقامات کردستان منافع خود را بر منافع عراق ترجیح دادند

دو شنبه 24 مهر 1396 - 15:31:33
مقامات کردستان منافع خود را بر منافع عراق ترجیح دادند

بغداد- الکوثر: گردانندگان منطقه کردستان عراق خواسته های پیاپی دولت عراق را رد کردند و بر طبل منافع شخصی و منافع حزبی کوبیدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ حیدر العبادی اعلام کرد: بر اساس قانون اساسی وظیفه اوست که در جهت خدمت به شهروندان و دفاع و حمایت از تمامیت ارضی و یکپارچگی عراق عمل کند، یکپارچگی که اکنون به علت برگزاری همه‌پرسی‌ از سوی آن‌هایی‌ که بر منطقه کردستان عراق تسلط دارند، در معرض خطر تقسیم قرار دارد. آن‌ها‌ در حالی به چنین کاری اقدام کردند که عراق با جنگ و خطرهای گروه تروریستی داعش مواجه است که کیان کشور را هدف قرار داده است.

العبادی در بیانیه‌ای که دفتر وی صادر کرد اعلام کرد: ما تلاش کردیم تا برادرانمان را در منطقه کردستان از برگزاری همه‌پرسی‌ و نقض قانون اساسی منع کنیم و به آن‌ها‌ ضرورت تمرکز بر مبارزه با گروه تروریستی داعش را یادآوری کنیم، اما آن‌ها‌ به ندای ما گوش ندادند. پس از آن ما از آن‌ها‌ خواستیم که نتایج آن را لغو کنند که بازهم نتیجه نداشت. ما به آن‌ها‌ حجم مخاطراتی که عراق و مردم آن را تهدید خواهد کرد متذکر شدیم، اما آن‌ها‌ باز اعتنا نکردند و منافع شخصی و حزبی خود را بر منافع عراق شامل کرد و عرب و دیگر مؤلفه‌های آن ترجیح دادند و قانون اساسی را نادیده انگاشتند و از اجماع و مشارکت ملی خارج شدند.

بر اساس گزارش خبرنگار الکوثر، حیدر العبادی در این پیام بار دیگر بر شوق و اشتیاق دولت عراق بر سللامت و منافع ساکنان منطقه کردستان و استان کرکوک تأکید‌ کرد و گفت ما کاری جز وظیفه قانونی خود نکرده ایم که بر ضرورت بسط نفوذ دولت مرکزی و برقراری امنیت و حمایت از منافع و ذخایر ملی در شهر کرکوک تأکید‌ می‌کند‌. ما می‌خواهیم‌ کرکوک شهر نماد همزیستی مسالمت‌آمیز‌ برای همه عراقی‌ها‌ با همه مولفه ها و نژادها باقی بماند.


دو شنبه 24 مهر 1396 - 15:30:58