علاوی: بارزانی با لغو نتایج همه‌پرسی موافقت کرده

یک شنبه 23 مهر 1396 - 23:4:10
علاوی: بارزانی با لغو نتایج همه‌پرسی موافقت کرده

بغداد- الکوثر: یکی از معاونان رئیس جمهور عراق اعلام کرد که رئیس منطقه کردستان با تعویق و لغو نتایج همه‌پرسی جدایی کردستان عراق موافقت کرده و آماده گفت‌وگو با بغداد است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ایاد علاوی معاون رئیس جمهور عراق می‌گوید که رئیس منطقه کردستان عراق با لغو نتایج همه‌پرسی جدایی کردستان از عراق موافقت کرده است.

ایاد علاوی در این باره افزود: مسعود بارزانی با تعویق و تعلیق همه‌پرسی‌ و رجوع به قانون اساسی موافقت کرده است. او اکنون نیز منتظر گفت‌وگو‌ست.

وی با حضور در شبکه سومریه نیوز عراق گفت: تنش کنونی درباره کرکوک فقط در رسانه هاست و هیچ تنش جدی وجود ندارد.

علاوی افزود: مسعود بارزانی نامه ای با امضای خود به من ارسال کرد و من نیز آن را به حیدر العبادی نخست‌وزیر‌ عراق فرستادم. بارزانی در این نامه با تعویق تصمیم‌گیری‌ درباره نتایج همه‌پرسی‌ موافقت و تأکید‌ کرده است که منتظر مذاکره و گفت‌وگوی‌ بدون پیش‌شرط‌ و رجوع به قانون اساسی است.

وی افزود: بارزانی با تعلیق و تعویق نتایج همه‌پرسی‌ موافقت کرده است و موافقت او نیز با امضای خود او اعلام‌شده‌ است. همه مسئولان منطقه کردستان عرارق خواهان حل‌وفصل‌ مسالمت‌آمیز‌ بحران اربیل هستند و آن‌ها‌ در مراسم ختم جلال طالبانی این موضوع را به او تأکید‌ کردند.

معاون رئیس‌جمهور‌ عراق افزود: پیش‌شرط‌ دولت عراق درباره لغو نتایج همه‌پرسی‌ اشتباه بود، زیرا بارزانی را در تنگنا قرار می‌دهد‌. همه‌پرسی‌ مانند دیگر همه‌پرسی‌‌های صورت گرفته در اسکاتلند، کاتولونیا و کبک کانادا پایان یافت.

 


یک شنبه 23 مهر 1396 - 23:3:54