حداقل اعتبار گذرنامه زائران برای دریافت روادید اربعین 3ماه

جمعه 21 مهر 1396 - 10:0:54
حداقل اعتبار گذرنامه زائران برای دریافت روادید اربعین 3ماه

تهران- الکوثر: سازمان حج و زیارت اعلام کرد: داشتن حداقل سه ماه اعتبار گذرنامه برای دریافت روادید اربعین کافی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای اعلام کرد: برای رفاه حال زائران حسینی ایام اربعین، مذاکراتی میان مسئولان ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران و مسئولین کشورعراق صورت گرفت که طی آن مذاکرات مقرر شد حداقل اعتبار گذرنامه زائران برای دریافت ویزای اربعین بجای شش ماه، سه ماه در نظر گرفته شود.

شايان ذکر است در سفرهای عتبات ایام غير از اربعين حداقل اعتبار گذرنامه زائران برای دریافت ویزای کشور عراق، شش ماه می باشد. 

همچنین سازمان هواپیمایی کشوری نرخ بلیت پرواز های تهران ـ نجف ـ تهران و تهران ـ بغداد ـ تهران برای ایام اربعین حسینی (ع) را اعلام کرد.

نرخ بلیت پرواز تهران – نجف – تهران؛ یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان
➖تهران – بغداد – تهران؛ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان 
➖نرخ بلیت پرواز مشهد – نجف – مشهد؛ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
➖نرخ بلیت پرواز مشهد – بغداد – مشهد؛ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان 
➖نرخ بلیت های یکسره تهران – نجف؛ ۶۰۰ هزار تومان و مشهد–نجف نیز ۷۵۰ هزار تومان.

­رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری (اتوبوس رانی) نیز  از زائران اربعین حسینی خواست برای تهیه بلیت ، پیش از سفر اقدام و برنامه ریزی کنند.
احمدرضا عامری با بیان اینکه آمادگی کامل داریم ناوگان حمل و نقل مورد نیاز را فراهم کنیم ، افزود: بیش از 110 هزار اتوبوس ، مینی بوس و سواری ، زائران عتبات عالیات را در دوره اربعین حسینی به مرزها می رسانند.
وی با اشاره به اینکه هیچ گونه افزایش قیمت وجود نخواهد داشت ، گفت : برای جبران بخشی از هزینه های تردد یک سر خالی وسیله نقلیه عمومی، کرایه رفت و برگشت از زائران گرفته می شود.
عامری گفت : جبران هزینه تردد یک سر خالی به معنی افزایش کرایه نیست.
رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری (اتوبوس رانی) گفت : برنامه برای انتقال زائران از نهم آبان آغاز می شود و برای دوازده هزار دستگاه اتوبوس بیش از 60 هزار سرویس رفت و برگشت در نظر گرفته شده است.


جمعه 21 مهر 1396 - 10:0:19