گفتگوی مقام ایرانی با بشار اسد

پنج شنبه 13 مهر 1396 - 16:55:16
گفتگوی مقام ایرانی با بشار اسد

دمشق- الکوثر: بشار اسد در گفتگو با یک مقام ایرانی بر ضرورت نابودی کامل تروریسم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «علاء الدین بروجردی»، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (پنج‌شنبه) با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات مربوط به جنگ علیه تروریسم و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد رایزنی قرار گرفت و تاکید شد که تحولات منطقه و جهان را نمی توان از جنگ علیه تروریسم در سوریه تفکیک کرد.

در این دیدار، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، بر تقویت تلاش‌های سیاسی برای تحکیم موضع محور ضد تروریسم و توسعه این محور در برابر محور دیگر که همچنان برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی با استفاده از تروریسم به عنوان ابزاری برای تحقق منافع خود تاکید کرد.

در این دیدار علاء الدین بروجردی تاکید کرد که پیروزی های پیاپی ارتش سوریه به همراه متحدان و دوستانش، آغازی برای نابودی گروه‌های تروریستی است، گروه هایی که ابزاری برای طرح های غرب و رژیم صهیونیستی به شمار می روند و به ضرر منافع و آینده ملت سوریه و ملت های منطقه عمل می‌کنند.

بر اساس این گزارش، هیئت ایرانی بر عزم ایران برای حمایت از سوریه نه فقط در جنگ علیه تروریسم بلکه در نبرد بازسازی تاکید و اعلام کرد که ایران با توسعه چشم انداز همکاری اقتصادی در سطوح مختلف و در جهت منافع دو ملت برادر، آماده ارائه هر گونه کمک مورد نیاز سوریه است.

 درباره همه‌پرسی انجام شده در شمال عراق نیز دو طرف بر مخالفت قاطع خود با هر گونه تلاش علیه حاکمیت و تمامیت ارضی عراق یا علیه هر یک از کشورهای دیگر منطقه تاکید و اعلام کردند که مبارزه با خطرهای پیش رویی که کشورهای منطقه را تهدید می‌کند از جمله خطر تروریسم، تقویت مولفه های وحدت و همگونی بین همه طوایف و مولفه‌های ملت ها را ایجاب می‌کند.


پنج شنبه 13 مهر 1396 - 16:54:50