پارلمان عراق عضویت نمایندگان کرد حامی همه‌پرسی را تعلیق کرد

سه شنبه 11 مهر 1396 - 14:30:26
پارلمان عراق عضویت نمایندگان کرد حامی همه‌پرسی را تعلیق کرد

بغداد-الکوثر: پارلمان عراق امروز همانطور که بنا بود تشکیل جلسه داد و عضویت نمایندگان کرد عراق را که به نفع همه‌پرسی استقلال کردستان عراق رای داده بودند، تعلیق کرد.

پارلمان عراق امروز (سه‌شنبه) به ریاست سلیم جبوری با حضور ۱۷۵ نماینده و در غیاب نمایندگان کرد تشکیل جلسه داد.

در این جلسه اعضای پارلمان موافقت خود را با مضامین سخنرانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه که بر انجام مذاکره و رجوع به قانون اساسی عراق درباره بحران اقلیم کردستان عراق تاکید کرد، اعلام کردند.

یک منبع پارلمانی اعلام کرد، نمایندگان عراق از دولت خواستند تمام تدابیر لازم را برای اجرای مضامین سخنرانی مرجعیت عالیقدر شیعه اتخاذ کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: پارلمان بار دیگر دولت را ملزم کرد تصمیمات پارلمان را که متضمن تدابیری علیه همه‌پرسی است، اجرا کند.

نمایندگان پارلمان عراق عضویت نمایندگان کرد حامی همه‌پرسی را تعلیق کردند.

پارلمان عراق همچنین تصمیم گرفت تعاملات مالی با اقلیم کردستان عراق را هم متوقف کند.

ائتلاف ملی عراق امروز در پی نشست با سلیم جبوری تصمیماتی را در خصوص حضور نمایندگان کرد در جلسات پارلمان صادر کرد.

در بیانیه ائتلاف ملی وابسته به شیعیان این کشور آمده است، هیئت ائتلاف ملی نشست مهمی را صبح امروز با سلیم جبوری برای بررسی حضور نمایندگان کرد در جلسات پارلمان برگزار کرده بود.

این ائتلاف افزود: در این نشست تصمیم بر آن شد که که هر نماینده ائتلاف کردستان که طرفدار تصمیمات اخیر پارلمان باشد و به مضامین قانون اساسی اعتقاد داشته و نتایج همه‌پرسی را به رسمیت نشناسد در جلسات پارلمان حضور یابد.


سه شنبه 11 مهر 1396 - 14:30:18

دسته بندی :