عاشورا در کابل

یک شنبه 9 مهر 1396 - 12:40:45

مراسم روز عاشورای حسینی درکابل پایتخت افغانستان

مردم مسلمان افغانستان اعم از شیعه و سنی امروز آیین عزاداری عاشورای حسینی را برگزارکردند.
عزاداران افغان امروز با حضور در مساجد ، حسینیه ها ، اماکن مقدس و زیارتگاهها به سوگ شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران با وفایش نشستند و بر بر سر و سینه زدند.
تعداد زیادی از شیعیان افغانستان بویژه در شهرکابل در قالب هیئت های سینه زنی وارد خیابانها شدند و جلوه های ویژه ای از عزاداری عاشورای حسینی خلق کردند.
مسلمانان اهل سنت افغانستان بویژه در شهرکابل با برافراشتن پرچم هایی به یاد سید و سالارشهیدان ویاران باوفایش عازم زیارتگاهها شدند و از این طریق ،‌ ارادت خودرا به اباعبدالله الحسین و خاندان اهل بیت ( ع ) نشان دادند.
اهدای نذورات در مساجد ،‌ حسینیه ها ، خانه ها و نیز برپایی ایستگاههای صلواتی از دیگر برنامه های عاشورای کابل بود.
اهدای خون در بانک خون امام حسین ( ع ) در کابل و برخی شهرهای دیگر به مناسبت روز عاشورا از دیگر برنامه های عاشورایی مردم مسلمان افغانستان است.
سخنرانان مراسم عاشورا درکابل با تاکید بر تعلق امام حسین ( ع ) به جامعه بشریت و الگو گیری از قیام کربلا اعلام کردند : مبارزه با طاغوتیان ، مقاومت در برابر ظلم وجهل ، نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر درجامعه اسلامی ، پرهیز از هرگونه بدعت در اسلام و نیز وحدت شیعه و سنی از مهمترین پیام های قیام آقا اباعبدالله الحسین (ع) است.
خطیبان و علمای افغانستان تاکید کردند : انفجار و حملات انتحاری دشمنان اسلام هرگز نمی تواند مانع برگزاری عزاداری مردم مسلمان افغانستان شود زیرا مردم این کشور حسینی هستند و به رغم تهدید ها امنیتی عزاداری عاشورای حسینی را همانند سالهای گذشته با شکوه برگزار کرده اند.
نیروهای امنیتی افغان نیز تدابیر شدیدی را برای تامین امنیت عزاداران حسینی اتخاذکرده اند ، بازرسی بدنی همه شرکت کنندگان مراسم سوگواری ، حضور گسترده در خیابانها ازجمله مرکز شهرکابل و ایجاد مراکزایست و بازرسی از جمله این تدابیر است.
« نجیب دانش » سخنگوی وزارت کشورافغانستان نیز گفت : نیروهای امنیتی افغان برای امنیت عاشورای حسینی درمناطق مختلف این کشور در حالت آماده باش قرار دارند.


یک شنبه 9 مهر 1396 - 12:39:53

پربازدیدها