نماینده پارلمان عراق:

درهای جهنم به‌روی کردستان باز شده است

پنج شنبه 6 مهر 1396 - 14:46:59
درهای جهنم به‌روی کردستان باز شده است

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که بارزانی خود و ملت کردستان را در منجلابی فرو برد که درهای جهنم را به روی منطقه کردستان گشوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عالیه نصیف»، عضو فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق، اعلام کرد: در پی برگزاری همه‌پرسی، تصمیم‌هایی که دولت عراق اتخاذ کرد سبب خواهد شد که «مسعود بارزانی»، آرزو کند در پای میز مذاکره حاضر شود و همه شروط دولت را بپذیرد.

وی گفت: همه‌پرسی درهای جهنم را به روی جدایی طلبان باز کرده است.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: منجلاب همه‌پرسی که مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان، خود و ملت خود را در آن انداخت، درهای جهنم را به روی جدایی طلبان باز کرده است.

وی گفت: جامعه بین الملل با همه‌پرسی مخالفت کرد و پس از برگزاری آن نیز، دولت ها و سفارتخانه ها بیانه های محکومیت صادر کردند. بنابراین، منطقه کردستان تحریم و فرودگاه ها تعطیل شد و به‌زودی شاهد فروپاشی اقتصادی فرسوده آن خواهیم شد. همه این ویرانی ها و خرابی ها نیز اشتباه تاریخی است که حال و آینده منطقه را ویران کرد.

نماینده پارلمان عراق از تصمیم ها و تدابیر قاطع دولت مرکزی درباره منطقه کردستان عراق قدردانی و تاکید کرد این تدابیر سبب خواهد شد که بارزانی- که شروط خود را به دیگران تحمیل می کرد، آرزوی برگشت به میز مذاکره را کند و همه شروط دولت مرکزی را بپذیرد.


پنج شنبه 6 مهر 1396 - 14:46:50

دسته بندی :