روحانی: سلاح ما برای دفاع از ایران و ملت های منطقه دربرابر تجاوز قدرت های بزرگ و تروریسم است

جمعه 31 شهریور 1396 - 10:26:46
روحانی: سلاح ما برای دفاع از ایران و ملت های منطقه دربرابر تجاوز قدرت های بزرگ و تروریسم است

تهران- الکوثر: رئیس جمهور اسلامی ایران در مراسم ویژه رژه نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس گفت تاکید می کنیم که سلاح ما برای دفاع از کشورمان و ملت های مستضعف منطقه در برابر ابرقدرت ها است. روحانی همچنین ابرقدرت ها را به دفاع از تروریسم متهم کرد.

مراسم ویژه رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح جمعه و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور رییس جمهور در جوار حرم حضرت امام خمینی (ره)بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
آقای روحانی در سخنانی در مراسم رژه نیروهای مسلح تصریح کرد: من به کسانی که با لحن نادرست و غلط با مردم ایران سخن می گویند می گویم در روزهای سخت مردم منطقه چه کشوری پذیرای آوارگان منطقه بوده است؟

 روحانی افزود: آیا ملت ایران سالیان دراز میزبان مردم مظلوم افغانستان نبوده است؟ آیا آن روز که شما به مردم افغانستان تجاوز کردید و سرزمین شان را به خاک و خون کشیدید این مردم ایران نبودند که پذیرای آوارگان مسلمان و برادر خود بودند؟

رئیس جمهور گفت: آن روز که شما عراق را به خاک و خون کشیدید آیا این مردم ایران نبودند که از مردم مظلوم عراق پذیرایی کردند و آغوش باز خود را به سوی آنان گشودند؟

روحانی افزود: من از شما می پرسم آن روز که شما گروهک های تروریستی را ساختید و به آنها پول و آموزش دادید و آنها را تسلیح کردید و آنها در افغانستان و سوریه و عراق و لبنان به جان مردم افتادند و مردم بی گناه را قربانی کردند این کدام کشور بود که به ندای مظلومانه مردم عراق، سوریه و دولت های تحت فشار آنها پاسخ مثبت داد؟ بغداد و دمشق را از تصرف آدم کشان نجات داد و امنیت نسبی را در منطقه برقرار کرد؟

رئیس جمهور گفت: آنهایی که هر روز برای مردم منطقه و سراسر جهان مشکل می آفرینند و افتخار آنها فروش سلاح های مخرب برای سلب آزادی و راحتی مردم است از رژیم خونخوار صهیونیستی که 70 سال است به عنوان غده سرطانی در این منطقه ملت های منطقه را مورد تجاوز و آزار قرار داده است، حمایت می کنند.


جمعه 31 شهریور 1396 - 10:26:31