نقش اسرائیل در نسل کشی مسلمانان میانمار

جمعه 17 شهریور 1396 - 12:2:38
نقش اسرائیل در نسل کشی مسلمانان میانمار

روزنامه صهیونیستی هاآرتص چاپ تل‌آویو با تشریح وضعیت بحران حقوق بشری در میانمار و آتش زدن خانه‌های مسلمانان روهینگیایی افشا کرده است که با وجود اقدامات غیرانسانی افراطیون بودائی که با حمایت نیروهای دولتی صورت می‌گیرد، اما همچنان صادرات تسلیحاتی اسرائیلی به میانمار در جنوب شرق آسیا ادامه دارد.

تهران- الکوثر: روزنامه اسرائیلی هاآرتص به عنوان رسانه چپ‌گرای مخالف نتانیاهو، تداوم فروش تسلیحات اسرائیل به میانمار را فاش کرد.

به گزارش الکوثر، بر اثر اقدامات غیرانسانی ارتش و بودائی‌های میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، بسیاری از مسلمانان  مجبور به فرار از این کشور و هجوم به مرزهای بنگلادش شده‌اند. در این مسیر پرخطر پناهجویان با انواع خطرات ناشی از شلیک پلیس مرزی و حتی قتل و تجاوز روبرو هستند. تاکنون جسد بیش از 50 پناهجوی میانماری شامل 12 کودک در مرز میانمار و بنگلادش پیدا شده که همگی بر اثر شلیک گلوله پلیس از پای درآمده‌اند.

هاآرتص در ادامه گزارش خود با تشریح وضعیت اقلیت قومی روهینگیا و ادامه حملات مرگبار ارتش میانمار، برملا کرده است، که صادرات تسلیحات اسرائیلی به میانمار همچنان در حجم قابل توجهی ادامه دارد و همکاری‌های نظامی و تسلیحاتی میانمار و اسرائیل از سال 2015 و پس از سفر فرمانده نیروهای مسلح میانمار به تل‌آویو بیش از گذشته تقویت شده است.

گفته شده بعد از این سفر که با هدف خرید تجهیزات و تسلیحات نظامی صورت گرفت، مقامات نظامی میانمار با نمایندگان شرکت‌ها و کارخانجات تسلیحاتی اسرائیل دیدار کرده و وضعیت همکاری و فروش تجهیرات نظامی به ارتش میانمار را بررسی کردند.

در سفر دیگری نیز که یکی از مقامات وزارت دفاع اسرائیل در تابستان 2015 به میانمار داشته، مقامات نظامی میانمار از خرید تجهیزات نظامی پیشرفته از اسرائیل و تلاش برای افزایش خریدهای نظامی بیشتر از تل‌آویو پرده برداشته و اعلام کرده اند، این تجهیزات نظامی به زودی تحویل ارتش میانمار داده خواهد شد.

در آگوست 2016 نیز وب سایت رسمی شرکت تسلیحاتی تار (TAR Ideal Concepts) به عنوان شرکت متخصص در ساخت سلاح‌های شهری از آغاز دوره آموزشی کار با تسلیحات ویژه شهری برای نظامیان میانماری خبر داده و اعلام کرد، که در حال حاضر ارتش میانمار در حال استفاده از تسلیحات ضد شورش شهری ساخت این شرکت می‌باشد.

فروش گسترده تسلیحات نظامی اسرائیل به ارتش میانمار حتی منجر به انتقادات داخلی در خود اسرائیل که در پرچمدار رژیم جنایتکاران جهان است  نیز شده و اواخر سپتامبر 2016، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی از دریافت شکایت برخی فعالان حقوق بشری در ارتباط با فروش تجهیزات نظامی به ارتش میانمار که در حال نسل کشی می‌باشد خبر داد.


جمعه 17 شهریور 1396 - 12:2:14

عکسهای بیشتر :