تاکید پاکستانی ها بر اخراج سفیر میانمار

چهار شنبه 15 شهریور 1396 - 11:59:44
تاکید پاکستانی ها بر اخراج سفیر میانمار

رهبران شورای همبستگی ملی پاکستان متشکل از 30 حزب مذهبی در این کشور روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد از دولت پاکستان خواستند که تنها به صدور بیانیه های رسمی اکتفا نکند و اقدامات عملی اتخاذ کند.

تهران- الکوثر: رهبران شورای همبستگی ملی پاکستان متشکل از 30 حزب مذهبی در این کشور روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد از دولت پاکستان خواستند که تنها به صدور بیانیه های رسمی درخصوص کشتار مسلمانان در میانمار اکتفا نکند و اقدامات عملی اتخاذ کند.
رهبران این شورا از دولت پاکستان خواستند در مرحله اول سفیر میانمار در پاکستان را احضار و اعتراض دولت پاکستان به کشتار مسلمانان در آن کشور را به وی ابلاغ کند.
آنان افزودند: دولت پاکستان همچنین در اعتراض به دولت میانمار ،سفیر آن کشور را از اسلام آباد اخراج و تمامی روابط خود با میانمار را متوقف کند.
رهبران مذهبی از دولت پاکستان خواستند که هر چه سریعتر هیاتی دولتی برای بررسی وضعیت مسلمانان مهاجر روهینگیایی و بازدید از کمپ های مهاجرین میانمار به بنگلادش اعزام شود.
آنان همچنین خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی برای بررسی راهکار مشترک در واکنش به جنایات جاری علیه مسلمانان، شدند.
در اعتراض به کشتار مسلمانان در میانمار ،تظاهرات هایی در شهرهای مختلف پاکستان از جمله لاهور، مولتان، صوابی، کراچی، راولپندی و حیدرآباد برگزار شد.
احزاب سیاسی مختلف پاکستان از جمله حزب تحریک انصاف، حزب مردم، حزب متحده قومی موومنت و حزب جماعت اسلامی پیش نویس قطعنامه هایی را برای محکومیت جنایات جاری علیه مسلمانان در میانمار به مجلس ملی، مجلس سنا و پارلمان های ایالتی این کشور ارائه کرده اند .
روز گذشته هم در نشست کمیسیون دفاع مجلس ملی پاکستان جنایات جاری در میانمار بررسی شد و اعضای این کمیسیون جنایات علیه مسلمانان در میانمار را بشدت محکوم کردند و از سازمان ملل و نهادهای حامی حقوق بشر خواستند برای توقف جنایات علیه مسلمانان در میانمار اقدام کنند.
پیش از این هم «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان و مقامات دولتی این کشور در بیانیه هایی جنایات علیه مسلمانان در میانمار را محکوم کرده بودند.


چهار شنبه 15 شهریور 1396 - 11:59:6