هشدار درباره نقشه‌های استاندار کرکوک

چهار شنبه 8 شهریور 1396 - 15:23:12
هشدار درباره نقشه‌های استاندار کرکوک

تهران- الکوثر: در پی موافقت شورای استانداری استان کرکوک و موافقت استاندار آن برای پیوستن به همه‌پرسی در کردستان، نماینده پارلمان عراق در تلاش‌ها و توطئه‌های او هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «منصور البعیجی»، عضو فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق هشدار داد در صورتی که جلوی «نجم الدین کریم»، استاندار کرکوک، گرفته نشود، کشور با فاجعه مواجه خواهد شد.

وی گفت: استاندار کرکوب با تصمیم خود در موافقت کردن با برگزاری همه‌پرسی در استان کرکوک قانون اساسی و قوانین عادی عراق را نادیده گرفت. او در حالی چنین تصمیمی گرفت که عرب‌ها و ترکمن‌ها در کرکوک که شرکای اصلی در استان هستند با چنین تصمیمی مخالف هستند، اما استاندار آن‌ها را به رسمیت نمی شناسد.

عضو پارلمان عراق تاکید کرد: کردها به طور عجیبی دوگانه عمل می‌کنند؛ آن‌ها در حالی خواهان شراکت در داخل کابینه عراق هستند که خود چنین چیزی را در استان کرکوک رعایت نمی کنند.

البعیجی تاکید کرد اگر رئیس جمهور به عنوان حامی اول قانون اساسی و دو قوه مجریه و قانونگذار مداخله نکند و مانع از تخلفات و اقدامات غیر قانونی استاندار کرکوک نشود، کشور در مسیر فاجعه تجزیه و همه استان ها از شمال تا جنوب با خطر تقسیم مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: استاندار کرکوک نمی تواند به این شیوه عمل کند، شیوه‌ای که در آن کردها سیاست زورآزمایی با دیگر مؤلفه‌های سیاسی عراق را در پیش گرفته اند. از این رو باید هر چه سریع‌تر برای متوقف کردن او وارد عمل شد و جلوی اقدامات او را گرفت؛ در غیر این صورت، کشور در مسیر تجزیه قرار می گیرد و هر استانی ساز جدایی می زند و این البته چیزی است که استان کرکوک درصدد آن است. از این رو، مسئله بسیار حائز اهمیت است و نمی توان در برابر آن سکوت اخیار کرد. باید به رودربایستی‌ها که به ضررملت و استان های عراق است پایان داد.

 


چهار شنبه 8 شهریور 1396 - 15:23:1