آمار جالبی از بیعت کنندگان با محمد بن سلمان

پنج شنبه 2 شهریور 1396 - 10:27:40
آمار جالبی از بیعت کنندگان با محمد بن سلمان

با وجودی که شاه سعودی محمد بن نایف را از مناصبش برکنار و فرزند خود را به عنوان ولیعهد تعیین کرده است اما هنوز بیش از 54% از شیوخ و سران قبایل عربستان با محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد بیعت نکرده اند.

تهران- الکوثر:  سلمان بن عبدالعزیز ، پادشاه عربستان  21 ژوئن2017 با صدور فرمانی محمد بن نایف را از ولیعهدی شاه برکنار و  محمد بن سلمان ، فرزند خود را به عنوان ولیعهد جدید انتخاب کرد.

به گزارش الکوثر، براساس آمار منابع مختلف خبری در عربستان، تا کنون بیش از 54% از شیوخ وسران قبایل با محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد بیعت نکرده اند؛ این در حالی است که همین میزان (%54) در کمتر از یک هفته با ولیعهد برکنار شده در زمان ولایتعهدی وی بیعت کرده بودند.
گزارش بدست آمده حاکی است که شیوخ قبایل بالحارث، الحویطات، المعارجه، فیفاء و بیشتر قبایل شُمّر از جمله آنانی هستند که هنوز اعلام بیعت نکرده اند.
همچنین طبق گزارشی که ما بدست آوردیم اگر چه رسانه های سعودی سعی کرده اند حجم زیاد مخالفان محمد بن سلمان را نادیده بگیرند و آن را بازتاب ندهند اما قبایل سعودی خود در طی مراسمات و مناسبت های قبیله ای سخن به فقدان دموکراسی می گشایند و خواهان تغییر نظام مدیریتی کشورشان هستند.

منبع iuvmpress.com


پنج شنبه 2 شهریور 1396 - 10:26:48