هشدار مجدد دیده‌بان حقوق بشر

عوامیه به پادگان نظامی آل سعود تبدیل شده است

دو شنبه 23 مرداد 1396 - 12:49:46
عوامیه به پادگان نظامی آل سعود تبدیل شده است

تهران-الکوثر: سازمان دیده‌بان حقوق بشر با تایید گزارش‌های رسانه‌ها درباره اقدام آل‌سعود در شهر عوامیه اعلام کرد: نظامیان عربستان سعودی این شهر را منطقه بسته اعلام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان دیده‌بان حقوق بشر، که مقر آن در نیویورک قرار دارد، اعلام کرد: نیروهای امنیتی عربستان سعودی شهر «العوامیه» را منطقه بسته اعلام کرده‌اند.

این سازمان از مقامات عربستان سعودی خواست هرچه سریع‌تر، زمينه بازگشت ساکنان اين شهر را به خانه ها و نيز بازگشايي محل کسب و کارشان را فراهم کند و اجازه دهد اماکن تجاری و درمانی بازگشایی شوند و ضررهای وارده به اهالی شهر را نيز جبران کند.

بسیاری از گزارش‌ها رسانه‌های حاکی از آن است که بر اثر ادامه حملات و اقدامات دولت عربستان در تخریب خیابان ها و ساختمان های شهر العوامیه به بهانه‌های واهی، ده‌ها تن از ساکنان شهر شهید و صدها تن نیز از این شهر خارج شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: نیروهای امنیتی عربستان سعودی باید زمینۀ رفت و آمد  اهالی شهر را  فراهم سازند.

کاربران عربستانی در شبکه‌های اجتماعی از وخامت اوضاع انسانی در شهرک شیعه نشین العوامیه خبر می‌دهند. برخی از گزارش‌ها حاکی است که به علت یورش نظامیان آل سعود، بیش از 20 هزار نفر از ساکنان شهر آواره شده اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار تصاویر ماهواره‌ای هشدار داد که بخش عمده شهر العوامیه به علت حملات نظامیان عربستان و اقدام مقامات آن در ویران‌سازی شهر، به ویرانه تبدیل شده است.

 


دو شنبه 23 مرداد 1396 - 12:49:33