سوریه؛ پایان بازی

پنج شنبه 19 مرداد 1396 - 10:48:35
سوریه؛ پایان بازی

تهران- الکوثر: روزنامه تونسی با اشاره به اینکه بازی و توطئه‌ها در سوریه به پایان رسید، تاکید کرد سوریه در قبالی لطفی که به ملت‌های عربی داشت، جز نمک‌نشناسی و ناسپاسی چیزی از آن‌ها ندید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «الشروق» تونس، در یادداشتی به قلم «نورالدين بالطيب» به تحولات سوریه اشاره کرده و نوشت: چیزی که اکنون می شود در مورد تحولات اوضاع در سوریه گفت در همین عنوان نهفته است: سوریه؛ پایان بازی.

بعد از آن که آمریکا اعلام کرد کنار رفتن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت دیگر در اولویت نیست، عربستان و امارات هم اذعان داشتند که رفتن بشار اسد از قدرت دیگر خواسته اساسی آن‌ها نیست.

هم‌زمان مقامات ترکیه هم در حمایت از تصمیم آمریکا مبنی بر توقف حمایت نظامی از مخالفان مسلح سوری، اعلام کردند که حمایت مالی از گروه‌های مخالف را متوقف نموده اند. در این بین، نظام سوریه و همپیمانان ایرانی و روسی اش بر توطئه ای که از 7 سال پیش تا کنون ملت سوریه را هدف قرار داد، پیروز شدند. هفت سال پیش این توطئه با شعار «بهار عربی» آغاز شد و باعث شد هزاران نفر شهید و قربانی شوند. بعدها مشخص شد که این شعار در واقع توهمی بیش نبوده و هدفش نابودی ملت های عربی و تخریب دستاوردهای آنان بوده است.

سوریه سال ها درهایش را به روی دانشجویان عرب باز کرده بود و به آنان به طور مجانی بورس تحصیلی و کار و شغل می‌داد. سوریه چنین لطفی را از نیروهای ملی و حتی اسلامی از جمله جنبش حماس دریغ نکرد. از حماس حمایت مالی و لجستیک هم کرد، چرا که رهبران ملی گرای سوریه به وحدت ملت های عربی اعتقاد داشتند. اما متاسفانه این کشور جز ناسپاسی و نمک نشناسی چیزی ندید. متاسفانه از میان کشورهایی که به سوریه خیانت کردند ، جوانان تونسی هم بودند که در قالب شبکه های کشتار از آن ها استفاده ابزاری شد.

بازی در سوریه تمام شد و زمان حساب و مواخذه رسیده است. دادستان عمومی باید در اجرای قانون، کاملا مسئولانه عمل کند و کسانی را که امنیت سوریه را هدف قرار دادند و روابط دو کشور تونس و سوریه را تخریب کردند مواخذه نمایند.


پنج شنبه 19 مرداد 1396 - 10:48:26