بارزانی همچنان بر طبل استقلال و تجزيه عراق می‌کوبد

چهار شنبه 18 مرداد 1396 - 15:41:31
بارزانی همچنان بر طبل استقلال و تجزيه عراق می‌کوبد

بغداد- الکوثر: مسعود بارزانی با ادعای اینکه درباره مشارکت نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی منطقه تلعفر نگرانی وجود دارد، همچنان بر طبل استقلال و جدایی‌طلبی از عراق کوبید. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق، روز چهارشنبه (امروز) مدعی شد: «در صورت مشارکت نیروهای بسیج مردمی در عملیات پس گیری منطقه تلعفر از دست گروه [تکفیری- صهیونیستی] داعش، نگرانی‌هایی درباره انتقام‌گیری از بی‌گناهان وجود دارد.» 
وی گفت: «ما با بسیج مردمی مشکل نداریم، اما اجازه نخواهیم داد این نیرو‌ها وارد کردستان شوند. ما خواهان جنگ نیستیم و برای آن نیز اقدام نخواهیم کرد، اما در صورتی که جنگ بر ما تحمیل شود، حق داریم از خود دفاع کنیم.» 
بازرانی درباره پافشاری برای برگزاری همه‌پرسی با وجود مخالفت قدرت‌های منطقه‌ای از جمله آمریکا با آن گفت: «نمی‌خواهیم تجربه صد سال شکست را با دولت عراق که آکنده ازآلام است، تکرار کنیم. نتایج همه‌پرسی برای آغاز مذاکرات با بغداد برای ما الزام آور است.» 
وی گفت: «کشور عراق تجزیه شده است. دولت عراق پایه‌های شراکت و قانون اساسی را نادیده گرفت. جنگ طایفه‌ای اکنون در عراق وجود دارد و دولت حاکمیت ندارد و به حاشیه راندن اهل تسنن گواهی بر شکست دولت است.» 
مسعود بارزانی درباره اینکه آیا در کرکوک جرقه‌های رویارویی با دولت حیدر العبادی زده خواهد شد یا خیر گفت: «امیدواریم که در هیچ جایی رویارویی صورت نگیرد. امیدواریم که کرکوک الگویی برای همزیستی قومی، دینی و مذهبی باشد.» 
بارزانی در ادامه اظهار ناامیدی کرد و گفت «با اژوجود مصیبت‌های که با دولت مرکزی عراق داشتیم، ما فرصت حفظ عراق یکپارچه را از دست دایم.» 
 


چهار شنبه 18 مرداد 1396 - 15:40:47