اعتراض نماينده پارلمان عراق به حملات آمریکایی‌ها

چهار شنبه 18 مرداد 1396 - 15:11:29
اعتراض نماينده پارلمان عراق به حملات آمریکایی‌ها

تهران- الکوثر: نماینده پارلمان عراق بر ضرورت اجرای تحقیقات درباره حملات نیروهای آمریکایی به مواضع نیروهای مردمی تاکید کرد. 

 «ابتسام الهلالی»، کمیسیون حقوقی پارلمان عراق، اعلام کرد پارلمان قصد دارد حملات و کارشکنی‌های [گروه موسوم به] «ائتلاف بین‌المللی» را علیه نیروهای امنیتی و بسیج مردمی پیگیری کند. 
وی با انتقاد از دولت عراق در این باره گفت: «گام‌هایی که دولت عراق در قبال ائتلاف بین‌المللی برداشته است همچنان مبهم است. مجلس نمایندگان در نخستین جلسات آینده خود بحث کارشکنی‌های مستمر هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی را بررسی خواهد کرد.» 
این نماینده پارلمان عراق، با بیان اینکه «آمریکایی‌ها همچنان مرتکب اشتباه‌های بزرگی می‌شوند که با توافق‌نامه‌های امنیتی در تضاد است»، خاطرنشان کرد: «لازم است توافق‌نامه‌های‌ امنیتی عراق با نیروهای آمریکایی به علت تخلفات و حملات مکرر آن‌ها به پایگاه‌ها و مواضع نیروهای بسیج مردمی حاضر در میدان‌های نبرد، مورد بازنگری قرار گیرد.» 
عضو فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق در ادامه بر ضرورت اجرای تحقیقات فوری برای مشخص شدن اقدام نیروهای آمریکایی در حمله به نیروهای بسیج مردمی در مرز عراق و سوریه تاکید کرد. 
 


چهار شنبه 18 مرداد 1396 - 15:11:23