افشای ابعاد تازه توطئه صهیونیست‌ها در مسجدالأقصی

دو شنبه 9 مرداد 1396 - 12:19:7
افشای ابعاد تازه توطئه صهیونیست‌ها در مسجدالأقصی

تهران-الکوثر: یک مقام فلسطینی در قدس فاش کرد که صهیونیست‌ها طی چند روزی که در داخل مسجدالأقصی بودند و درهای آن را به روی نمازگزاران فلسطینی بسته بودند در حال توطئه

حسن خاطر، رئیس مرکز بین المللی قدس در فلسطین اشغالی، در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی سه روزی که درهای مسجد الاقصی را به طور کامل بسته بود و حتی یک نمازگزار اجازه ورود به آن را نداشت، بسیاری از اسناد اداره اوقاف اسلامی قدس را به سرقت برده است.

حسن خاطر افزود: دشمن صهیونیستی به واسطه این اسناد در حقیقت اوقاف قدس و املاک و زمین های آن را تحت سلطه خود درآورده است.

وی اشاره کرد که این اسناد یک آرشیو کامل از زمین های وقفی بود و سرقت آن فاجعه ای حقیقی به شمار می رود.

خاطر با اشاره به اینکه اسناد به سرقت رفته اداره اوقاف متضمن جزئیات و اسرار این اداره و قراردادهای به امضا رسیده آن می باشد، تصریح کرد که دشمن صهیونیستی با سرقت این اسناد می تواند به قراردادهای اداره اوقاف و اطلاعات مهمی در مورد مالکان زمین ها و دیگر جزئیات آن دست یابد.

وی خاطر نشان کرد که این مساله خطری جدی و بزرگ برای زمین های وقفی به شمار می رود که همچون ستون فقرات قدس اشغالی است و 90 درصد از اراضی بخش قدیمی قدس را تشکیل می دهد.

رئیس مرکز بین المللی قدس در اراضی اشغالی در ادامه گفت که مهارت دشمن صهیونیستی در تحریف حقایق و دستکاری کردن اسناد و مدارک و وارد آوردن خسارت های زیاد به اداره اوقاف بیش از پیش بر خطرات پیش رو می افزاید و این رژیم می تواند از این اسناد برای مصادره بخش های وسیع تری از اراضی قدس اشغالی و مقدسات دینی استفاده کند.

حسن خاطر تصریح کرد که دشمن صهیونیستی هیچ اهمیتی به ارزش تاریخی این اسناد نمی دهد بلکه از آن برای مصادره بخش های بیشتری از املاک و زمین های قدس و یهودی سازی آن بهره می برد.

وی خاطر نشان کرد که جو امنیتی همچنان بر قدس حاکم است و رژیم صهیونیستی درهای ورودی مسجد الاقصی را به پادگان نظامی تبدیل کرده و شمار زیادی از نیروهای مسلح خود را مقابل آن مستقر کرده است و این مساله می طلبد که تحرکات مردمی و مقاومت علیه رژیم اشغالگر همچنان ادامه داشته باشد تا تمامی این تدابیر لغو شده و اوضاع حاکم بر قدس و مسجد الاقصی همانند قبل از آغاز تنش و درگیری ها شود.

منبع: الکوثر


دو شنبه 9 مرداد 1396 - 12:18:55