ناگفته‌هايي از عمليات شکست تروريست‌ها در عرسال

جمعه 6 مرداد 1396 - 17:30:6
ناگفته‌هايي از عمليات شکست تروريست‌ها در عرسال

يک افسر نظامي سوريه با اشاره به کمک‌هاي تسليحاتي و جنگي رژيم صهيونيستي به تروريست ها در منطقه عرسال گفت: هر زمان که ارتش سوريه و مقاومت لبنان پيروز نبردها بودند، رژيم صهيونيستي براي بالابردن روحيه تروريست‌ها وارد عمل مي‌شد.

«مدين عباد»، فرمانده عمليات منطقه «قلمون» ارتش سوريه تاکيد کرد گروه جبهه النصره در منطقه القلمون پايان يافت و جبهه جديد ما عليه گروه [تکفيري- صهيونيستي] داعش است.

وي به خبرگزاري اسپوتنيک عربي گفت: النصره ديگر جايي در سوريه ندارد. ستاد عمليات قلمون ارتش سوريه خطر را از ساکنان منطقه و از جاده «هرمل- بعلبک» در داخل لبنان دفع کرد. تروريست‌ها در اين منطقه خطري براي منطقه بودند و اکنون حدود هزار عنصر داعشي در منطقه وجود دارد.

سرهنگ عباد تاکيد کرد ما اکنون در حال پاکسازي خاک سوريه از وجود تروريست‌ها هستيم. ارتش سوريه در جاي‌جاي خاک اين کشور در حال پاکسازي است. آزادسازي بلندي‌هاي «فليطه» در ادامه پاکسازي منطقه قلمون غربي از وجود تروريست‌ها بود.

وي درباره نبرد ارتش سوريه و حزب الله لبنان با عناصر مسلح جبهه النصره در اين منطقه نيز گفت: عمليات نبرد با هماهنگي ارتش سوريه و حزب الله در اتاق عمليات مشترک صورت گرفت. در اين عمليات نيروهاي ارتش سوريه، نيروهاي حزب الله، نيروهاي دفاع خلق و نيروهاي دفاع ملي شرکت داشتند. عمليات با به‌کارگيري «تاکتيک حرکت و آتش»  زود به نتيجه رسيد. نبردها در فاصله چند متري بود و ظرف 24 ساعت به موفقيت رسيد.

اين مقام نظامي سوري افزود: جبهه النصره ابتدا پيشنهاد ارتش سوريه و حزب الله را براي عقب‌نشيني رد کرد؛ زيرا گروهي تروريستي و شاخه شبکه القاعده است و به اين علت نيز پيشنهاد را رد کرد که از حاميان خود در اين باره دستور نگرفته بود؛ زيرا اين گروه با اشاره و حمايت مالي بيگانه فعاليت مي‌کند. اين گروه خطري براي سوريه و لبنان بود.

اين افسر ارشد درباره نيروهاي شرکت‌کننده در اين عمليات و شيوه آن نيز گفت: نيروهاي زميني ارتش سوريه و حزب الله در اين عمليات شرکت داشتند. اين نيروها طي سه سالي که ما در اينجا بوديم به خوبي آموزش ديده‌ و در نتيجه تجربه جنگي بسيار خوبي کسب کرده‌اند. حزب الله و ارتش سوريه خط و محور واحدي هستند و عقيده يکساني نيز دارند.

سرهنگ عباد به کمک‌هاي ارتش سوريه به ارتش لبنان و حزب الله در داخل خاک لبنان نيز اشاره کرد و گفت: «ما با جنگنده، توپخانه و تفنگدار در اين عمليات شرکت کردايم. ما وارد عمق سه کيلومتري خاک لبنان شديم و داخل خاک اين کشور دو پايگاه و موضع داريم.»

وي با بيان اينکه ارتش سوريه در مدت جنگ در اين منطقه تجربيات بسيار خوبي درباره جنگ کسب کرده است گفت حزب الله برخوردار از شيوه‌هاي جنگي خاص خود است و در زمينه جنگ در مناطق کوهستاني تجربيات جنگي بسيار خوبي به ما آموخت. در واقع ما آموزش ديده هستيم. نبايد فراموش کنيم که ما در برابر 80 کشور ايستاديم.

اين مقام نظامي سوري خاطرنشان کرد: در منطقه قلمون تروريست‌هاي زيادي را که تبعه عربستان سعودي، افغانستان و ترکيه بودند به هلاکت رسانديم و بسيار ديگري را نيز دستگير کرديم. همچنين، مواد غذايي آن‌ها را به دست آورده ايم که از عربستان، قطر و امارات براي آن‌ها ارسال کرده است.

وي درباره تجاوزگري‌هاي رژيم صهيونيستي به خاک سوريه نيز گفت: هر زمان که پيروزي‌هاي جديدي در سوريه به دست مي آورديم و شاهد اين بوديم که تروريست‌ها روحيه خود را از دست داده اند، اسرائيل به بهانه‌هاي واهي و با هدف بالا بردن روحيه تروريست‌ها و تضعيف حزب الله و ارتش سوريه مناطق نظامي ما را هدف حمله قرار مي داد. اين کار اسرائيل به اين علت بود که اساسا حامي تروريست‌هاست و شاهد اين مدعا نيز اين است که اسرائيل مجروحان تروريست را در داخل بيمارستان هاي خود مداوا مي‌کند و آن‌ها را به جبهه هاي نبرد باز مي گرداند حتي نخست‌وزير  اسرائيل در بيمارستان از آن‌ها ملاقات کرد. ما از مقرها و پايگاه‌هاي تروريست‌ها سلاح ها و مهمات ساخت اسرائيل به دست آورديم.

منبع: اسپوتنيک عربي


جمعه 6 مرداد 1396 - 17:29:26